Stap 2: 3D-Model voor Totoro mascotte kostuum
Printer
Google Sketch-Up
Stof meetlint
Materialen:
Papier & potlood
Bronnen:
Het eerste ding dat ik ben begonnen met was het vinden van een goede basis beeld dat zou me te nemen van de metingen te produceren een schets. Ik vond dit
dat perfect was. Dit beeld is een straight op weergave met één arm recht uit te steken, waardoor ik te nemen vrij nauwkeurige metingen.
Ik uit de afbeelding afgedrukt en gemeten alles in inches. Ik nam toen metingen van mijn twee zonen, die beiden ongeveer even groot. Klik vervolgens op basis van deze twee sets van de metingen die ik een verhouding tussen het beeld van Totoro en mijn zonen bedacht. Wat ik uiteindelijk doen was het beeld te vermenigvuldigen met 10, dus als een meting 3.25" op de afbeelding van Totoro was, dan het kostuum zou 32.5". Dit maakte het makkelijk voor mij. Dit zou zeer sterk met een drager van verschillende grootte. Terwijl het kostuum een beetje instelbaar is zou ik neem je eigen maten en doe uw eigen verhouding.
Volgende ik nam deze metingen en een 3d tekening met behulp van Google Sketch-Upgemaakt. Dit stond me toe om de metingen en de lay-out een fundamentele frame om ervoor te zorgen dat alles zag er juiste. Ik deed een beetje tweaken om het bereiken van mijn doelen voor verhoudingen tijdens het passen van mijn zonen op hetzelfde moment. Het één ding dat ik wou dat ik zou hebben gedaan hier was het maken van een stok figuur in het 3D-model van hun metingen en zet hem in het frame. Wat uiteindelijk gebeurt is het eerste frame dat ik heb gemaakt was te groot en hun armen bereikte nauwelijks buiten het frame. Gelieve te leren van mijn fouten!
Als u wilt dat een uitvalsbasis om te beginnen uit heb ik hier mijn Sketch-Up-bestand opgenomen.