Stap 7: Voeg diepte toe
Nu hebt u uw afbeelding moet worden weergegeven zonder diepte, is alles wat nodig is om erachter te komen hoe afstand gelijk als u wilt plaatsen op het scherm. Deze relatie zal niet van invloed op de hoek van de hoekpunten, maar over het algemeen automatisch verplaatst naar het midden van het scherm.
Voor elk hoekpunt, stelt een meer driehoek met "A" gelijk is aan de y-coördinaat en de "O" gelijk is aan de afstand die u in de vorige stap hebt gevonden. De hoek die u voor deze driehoeken wordt gedeeld door de gekozen gezichtsveld om te bepalen welk gedeelte van de weg van Midden naar de rand van het scherm dat het hoekpunt is.
Om te doen een voorbeeld, is bbb een driehoek met "A" gelijk aan 2.73 en "O" gelijk aan 2.13. Het produceert een hoek van 47 graden, wat betekent dat er op 47/90ths van de schermbreedte afstand van het centrum. Dit betekent dat het hoekpunt is enigszins buiten de lijn die de rand van visie markeert.
Voor deze stap, moet uw tafel eindigen uitzien als:
AAA: 0 eenheden op 0 graden
ABA: 60/120 bij 180 graden
Baa: 60/120 op 0 graden
BBA: 15/120 op 0 graden
AAB: oneindige bij 90 graden
ABB: 52/120 op 153 graden (sqrt(3),1,2)
Bab: 69/120 eenheden op 50 graden (sqrt(3)-1,sqrt(3)+1,2)
BBB: 38/120 op 70 graden