Introductie
Deze machine is gebouwd bijna volledig uit de constructiespeelgoed K'Nex. De alleen niet-K'Nex-onderdelen zijn de kolomlabels en de borden. Geen van de stukken van K'Nex is gewijzigd op enigerlei wijze.
Dit Instructable behandelt verschillende problemen betreffende het ontwerp en de bouw in plaats van wordt een stapsgewijze handleiding over hoe te bouwen. Als iemand wil bouwen iets dergelijks of wil verdere informatie, verdere details kunnen worden gegeven, zoals vereist.
De machine is ontworpen en gebouwd over een periode van zeven weken durende, de tijd die besteed wordt ongeveer 200 uur helemaal - dit omvat het inbrengen van duizenden ballen voor proeven.
Soort Machine
Er werd besloten om een 'slot'-machine die met K'Nex ballen die zou stuiteren beneden een raster en eindigen in een van de vele kolommen aan de onderkant werkte, waarvan sommige ballen als een overwinning betalen zou te maken.
Stijl van Machine
Van de machine hoogte zou worden gedicteerd door de hoogte van het raster, de hoogte die nodig zijn voor het winnen van de ballen worden vrijgegeven en hoe hoog van de vloer de pay-out lade voor gemakkelijk toegankelijk moet zijn. Er was als een bal-sleuf aan de bovenkant van de machine, maar voor het verticaal uitgedaagd zou er een gemotoriseerde bal lift die de ballen naar top verhogen zou - dit zou het gebruik van de traditionele methode van een 12v motor en een ketting.
Het aantal kolommen moest worden hoog genoeg zijn om het spel interessant, maar niet zo hoog dat de links - en rechts - rechterhand degenen waren vrijwel nooit bezocht.
Men vond dat er moest een soort jackpot functie. De grootte van de jackpot kon niet te hoog zijn vanwege de moeilijkheid van handling zoveel ballen. Men was van mening dat een kans van 1/100 tot 1/50 van een jackpot die betaald 10 ballen of zo zou ongeveer het juiste evenwicht - dit met 10% tot 20% van de totale terugkeer overeen komt (eigenlijk een beetje minder, omdat de reserve zou soms niet volledige).
Voor elke 100 ballen ingevoegd was bestemd, die gemiddeld ongeveer 80 zou worden teruggegeven, en dat de kans op een overwinning zou ongeveer 25%.
Kleurenschema
Er werd besloten te gebruiken zo veel wit, geel, oranje en rood mogelijk, met zwarte 16mm stangen gebruikt in plaats van groene degenen waar ze waren zichtbaar (maar ze zijn niet echt 16mm, ze zijn 17½mm, zijn ze niet?).
Prototype
Het uitgangspunt was om te bouwen van een raster met ongeveer een dozijn uitvoerhavens (kolommen) aan de onderkant zodat de verdeling van waar de ballen landde kan worden geproduceerd. Dit zou helpen beslissen het definitieve aantal kolommen.
De diameter van K'Nex ballen is 46mm. Het raster moest bestaan uit twee matrices witte connectors (samen met witte stangen) gescheiden door dwarse gele stangen waarop de ballen zou stuiteren. Op deze manier was de kortste afstand tussen twee gele staven 53mm - een breed genoeg gat voor een bal te passeren. De negende afbeelding toont de bouw.
Het eerste raster had 12 kolommen en duizend ballen werden gelaten vallen in de top van het. De verdeling was verrassend - het was, zoals verwacht, een klokvormige curve, maar het was nogal plat. Dit was goed nieuws, omdat het betekende dat een goed deel van de ballen in of in de buurt van het einde-kolommen landde. In feite, landde zo veel in de kolommen van de einde dat werd besloten om het verhogen van het raster aan 16 kolommen.
De verdeling
Dingen kregen nu interessant: meer ballen dan verwacht waren jegens de linkerkolom, en ook jegens de rechter één rubriek. In het algemeen, was het alsof zodra een bal was begonnen vallen het wilde blijven in een rechte lijn in plaats van het voortdurend veranderen van richting. Er was geen reden om te geloven dat een bal een 50-50 kans te gaan in elke richting nadat het was geraakt van een staaf (die zou afhankelijk van de relatie tussen de gele staaf spaties en de diameter van de bal) zou hebben, maar zelfs zo het gedrag was vreemd.
Bovendien, soms een bal zou plotseling schieten in een rechte lijn op snelheid zonder aanwijsbare reden; op andere momenten leek de bal te hebben van een denken toen het raakte elke wikkel alsof het was beslissen wat te doen.
Een computersimulatie is uitgevoerd die aangenomen dat, toen de bal ging in een bepaalde richting, het zou iets meer kans om door te gaan in die richting dan wijzigen, maar wat de kans opgegeven, dat plat klokvormige curve kon niet worden gereproduceerd.
Wat zijn de oorzaken precies dit gedrag heeft nog niet is ontdekt (alle ideeën zijn welkom), maar het goede nieuws is dat de eerste en laatste kolommen werden bezocht net genoeg om het spel interessant te maken.
Het raster
Het was zeer belangrijk om te zorgen dat er geen bias was toen van een bal op de grid, en dus de bal ingevuld hetzij van achteren (als u de bal lift werd gebruikt) of vanaf de voorkant (als handmatig hebt ingevoegd), in plaats van de ene kant.
In het oorspronkelijke prototype, waren zwarte rotatie connectoren aan de interne uiteinden van de dwarse gele staven bevestigd, zodat een bal rollen uit deze in plaats van af en toe terecht te komen liggen bovenop een staaf. Dit werkte prima allermeest naar de tijd, maar over één bal in duizend eindigde met één van haar gaatjes zitten op een van de volgende verbindingslijnen. Dit werd bevestigd door tan clips in plaats daarvan gebruiken er geen beetje dat kan jam in een gat. De 11e afbeelding toont enkele van deze in de plaats.
Een indicatie van de kolom een bal ingevoerd was vereist, zodat, als de speler was niet op zoek op het moment, zou het mogelijk om te zien welke kolom de bal belandde in. Dit werd bereikt door een uitgebalanceerde hefboom die zwaait wanneer een bal de kolom invoert. De label van de kolom (waarin het bedrag van een overwinning) was eigenlijk geproduceerd met behulp van een badge-making machine!
De Win-maten
Er werd besloten dat kolom 1 - op de uiterst links - leiden de grote winnen tot zou (hij eindigde als 13 ballen).
Omdat kolom 1 was het betalen van een hoge winnen, werd besloten dat kolom 16 zou ook, maar slechts 5 ballen anders zou het aantal kleine en grote overwinningen uit balans.
Met behulp van de bemonsterde distributies, werd besloten dat de kolommen 2 en 15 zou betalen drie ballen, en kolommen 3, 4, 13 en 14 zou betalen twee ballen.
Verdere proeven plaatsvond (3000 ballen zijn ingevoegd), maar het gemiddelde rendement was slechts ongeveer 67%. Inclusief extra winnende kolommen zou de terugkeer te hoog, en er was iets verheugend over de wint van 2 wordt een troostprijs, en de wint van drie dus - de volgorde van de 2 2 3 5 voelde me veel beter dan 2 3 3 5 of 2 2 5 5.
De definitieve pay-out gemiddeld 84%. Dit werd bereikt door simpelweg het toevoegen van twee extra gele staven in de buurt van de bovenkant van het raster die ongeveer 8% (Zie de negende afbeelding) toegevoegd, en een roede zuinig naar de zitvlak rechts die toegevoegd nog eens 9% of zo (Zie de tiende afbeelding).
De kans op een overwinning voor deze definitieve versie van het raster is over 0.28, resulterend in een over het algemeen gestage stroom van wins, niet veel lang verloren strepen en de occasionele cascade van 13 ballen in de lade van de pay-out. Het is heel goed mogelijk om te voegen 25 ballen en u op 30 of 40 terug, maar heel goed mogelijk ook om alleen 10 of zo. Het evenwicht is ongeveer gelijk voor een machine van amusement.
De Pay-out Reserves
Er zijn drie voornaamste pay-out reserves - één voor een twee-bal zege, één voor drie ballen, en één voor vijf. Het aantal ballen uitbetaald uit de reserve is minder dan de winst, de winnende bal wordt geretourneerd.
Er is ook een Bonanza reserve die wordt leeggemaakt wanneer een bal kolom 1 ingaat, en opnieuw de winnende bal wordt geretourneerd. Bij de zeldzame gelegenheid dat twee Bonanza wint na elkaar gebeuren, zal alleen één bal (de winnende bal) worden uitbetaald de tweede keer.
De reserves worden bijgevuld door ballen te verliezen. Aangezien wint van 2 de meest voorkomende zijn, krijgt die reserve eerste bijgevuld. Als die vol is, de bal probeert te top van de 5-win reserve, en als die vol is, enerzijds van de 3-win. Als alle drie reserves volledige zijn, de bal van de Bonanza reserve toppen, en als die ook vol is, de verliezende bal ervaringen een gespreide daling in de 'cash-box' onder de machine (de val is gespreid zodat de bal niet gesplitst in de helften van de component door schok).
De Pay-out mechanisme
Dit nodig denken: hoe kan een bal met een gewicht van slechts 24g worden gebruikt om de vrijlating van de winnende ballen? De oplossing was om te minimaliseren van de kracht die nodig is voor de ballen release door hen op een zachte helling voering en laten het vereiste aantal ballen roll in de uitbetaling lade.
Er werd besloten dat de winnende bal deel van de overwinning uitmaken zou zodat de pay-out reserves minder kans te lopen, en wint van 1, 2, 4 en 12 Daarom vereist waren.
Eerst, de ballen gerold naar beneden wit 8-way verbindingslijnen, maar zo nu en dan een bal op een witte connector hole in plaats van rollen weg zou blijven, en dus in de lengte oranje aansluitingen in plaats daarvan werden gebruikt. Veel meer stukken nodig waren, en de bouw duurde langer, maar de ballen stroomde veel soepeler. Dit had zijn eigen probleem wel: wanneer oranje aansluitingen zijn aangesloten met groene staven, er is een lichte verdikking waar de join is. Als een bal op een helling net voor een verdikking zat, niet zou het soms rollen toen de overwinning werd uitgebracht. De oplossing was simpel: de helling was acht connectoren breed (dat wil zeggen 48mm, net genoeg voor de ballen) en de middelste twee connectors - degene die de bal rustte op - werden niet vergezeld door groene staven op dat moment (maar ze waren aan de andere kant), verwijderen van de Ardennen. Zeer weinig aansluitingen nodig deze behandeling.
De twee - en drie-win reserves houdt maximaal 18 ballen, en de 5-win reserve, 19. De Bonanza reserve houdt maximaal 12 ballen. De machine kan daarom behouden tot 67 ballen.
De pay-out mechanisme te zien werken voor een drie-bal-zege op 4 minuten en 44 seconden van de video - hebt u een blik bij het nu de volgende opmerkingen zal maken meer zin.
Voor het winnen van een twee-bal, wordt slechts één bal vrijgegeven, de winnende bal wordt geretourneerd. Er zijn twee blauwe staven boven het punt tussen de eerste twee ballen in de helling. Er is een hendel die verhindert dat de ballen loopt van de helling in de lade van de pay-out. De winnende bal valt op een activerende hefboom die a) verlaagt de twee blauwe staven, zodat de tweede en hogere ballen zijn verhinderd rollen de helling af, en dan b) verhoogt de ontgrendelingshendel zodat de eerste bal in de lade van de pay-out vallen kan. Alle opties hebben zorgvuldig uitgebalanceerd met behulp van verschillende soort wielen als gewicht. Geen elastiekjes zijn overal gebruikt.
Een drie-bal winnen werken op dezelfde manier, de blauwe staven valt, ergens tussen de tweede en derde ballen.
Voor het winnen van een vijf-bal, de blauwe staven tussen de vierde en vijfde ballen vallen, maar er was een probleem: de helling is zacht zodat de verstrekkende hendel weinig wrijving heeft wanneer verhoogd (de toonaangevende bal rust tegen), en wanneer de winnende bal rolde het einde van de activerende hefboom niet alle van de gewonnen ballen had tijd om uit te rollen. De oplossing was om de activerende hendel langer zodat de winnende bal verder reizen moest voordat het viel het einde van de hefboom onderweg naar de pay-out tray, dus het verlengen van het moment dat de hendel werd verhoogd.
De activerende hefbomen zal niet opgewassen zijn tegen een overwinning onmiddellijk gevolgd door een ander identiek, en dus de bal lift releases ballen 2¼-tweede intervallen - net genoeg tijd voor de pay-out mechanisme om nauwe wint.
De Bonanza Pay-out
Deze maakt gebruik van een andere methode. De ballen nog wachtrij op een zachte helling, maar alle ballen - tot 12-moeten in één keer worden vrijgegeven. Er is een hendel, maar het moest worden verhinderd het vrijgeven van een paar ballen en vervolgens de rest blokkeren nadat het kwam weer naar beneden, nadat het door de winnende bal had gesteld.
Een paar van groene verbindingslijnen op de hendel worden gebruikt voor het blokkeren van de stroom van de ballen, en wanneer ze worden opgeheven de stroom van ballen raakt de (verhoogde) schuine deel van de connectoren dus houden van de hendel aan de orde gesteld! De richtingscoëfficiënt is eigenlijk iets steiler zijn dan die voor de andere pay-outs zodat er genoeg momentum er. Neem een kijkje zeer nauw op de video op ongeveer 5 minuten en 2 seconden.
De basis van de Machine
Het was duidelijk dat de machine vrij zwaar zijn zou en dat het zou moeten worden gebaseerd op een stijf frame.
De base werd gebouwd voornamelijk uit rood-staaf-zijdige blokjes met de grijze diagonale staven op tegenovergestelde gezichten in een rechte hoek met elkaar zijn verbonden - Zie Sterke K'Nex-structuren maken voor de bouwmethode.
Het raster wordt 16 kolommen breed, past in 8 lengtes van de rood-rod, zijn gehechtheid eenvoudig maken.
Verdere Details
... zal worden geleverd op aanvraag - gewoon vragen!