Introductie
Dit is een werkende fruit machine die bijna volledig van K'Nex is geboekt - de alleen niet-K'Nex-onderdelen zijn de etiketten en twee kleine elastiekjes. Geen van de stukken van K'Nex is gewijzigd op enigerlei wijze.
Iets kleiner dan mijn eerste versie, het maakt gebruik van K'Nex ballen in plaats van grote kunststof spelen-put degenen en bevat diverse verbeteringen in het ontwerp.
Dit Instructable geeft geen aanwijzingen voor het bouwen van de machine; Integendeel, het is bedoeld als een voertuig om aan te tonen van de verschillende K'Nex-technieken die zijn gebruikt en de aard van de problemen die kunnen worden geconfronteerd bij het maken van iets nieuw.
De machine is gewoon te complex worden gedekt door de stapsgewijze instructies, maar begeleiding kan worden gegeven voor potentiële constructeurs!
Werkwijze
Een spel wordt gestart door het invoegen van een bal in de sleuf aan de bovenkant van de machine. Er is geen schaak dat een bal is ingevoegd, aangezien de speler te allen tijde met de rollen interfereren kan te garanderen een overwinning als ze echt willen bedriegen (maar dit zou een toekomstige uitbreiding). Als de bal reserve vol is, wenden de ingevoegde bal zijn weg naar een ' kassa ' onder de machine. De greep wordt vervolgens voorzichtig getrokken. Dit slingert de wild timer, werpt de pay-out-houder (die zakken in positie), veroorzaakt betaald-out ballen worden vervangen uit de reserve van de bal, en vervolgens draait de drie rollen. Het handvat is vervolgens vrijgelaten door de speler, en dit begint de game timer. Na ongeveer 4 seconden, de eerste reel rem is vrijgegeven, en dit op over één seconde intervallen wordt gevolgd door de tweede en derde reel remmen.
Een tweede of wat later, de bakermat van de pay-out is verlaagd. Elk cijfer op de rollen heeft een sleuf gekoppeld, hoe hoger de waarde van het cijfer hoe dieper de sleuf. De wieg valt naar de diepte van de ondiepste sleuf. Er zijn drie hendels aan de achterkant van de machine die door ketens, de eerste verspreidend twee ballen, de tweede verstrekkende twee meer worden opgeheven en de derde vier meer. Een overwinning van twee ballen zorgt ervoor dat de eerste hendel op te heffen; een overwinning van vier ballen zorgt ervoor dat de tweede hendel te worden opgeheven, en een overwinning van acht ballen liften alle drie hefbomen. Er is een vierde hefboom tussen de achtste en negende ballen die alleen ooit wordt opgeheven aan het begin van elk spel - dit is hoe betaald-out ballen worden vervangen.
K'Nex technieken gebruikt
Frame en Pay-out Cradle het frame van de machine moest worden sterke - de machine is zeer zwaar en moet niet samenvouwen wanneer wordt verplaatst. Ook mag de bakermat van de pay-out niet verstoren, omdat als de daling alleen door de linker haspel beperkt wordt, het dezelfde afstand als wanneer beperkt door gewoon de juiste haspel moet vallen. Het precies andersom dit was formulier kubussen waar elk van de zes vlakken had een diagonale staaf en tegenover gezichten had deze diagonale staven gaan in verschillende richtingen, wat resulteert in een zeer sterke structuur.
Timer A timing apparaat nodig was voor de spel cyclus: de rollen hebben om te worden gesponnen, de eerste haspel moet dan stoppen, dan de tweede spoel, waarna de derde. In mijn eerste fruitautomaat ik mijn eigen ratchet geconstrueerd. Het werkte, maar het was zwak en onhandig. Sindsdien ontdekte ik dat er een ratel K'Nex, en ik heb sommige verworven. Het is een briljant ontwerp: het is gemakkelijk om te zien hoe het werkt maar men vraagt zich af hoe iemand dacht dat iets zo eenvoudig en zo slim. Heb een blik bij één.
Een cam was opgebouwd uit witte aansluitingen en witte stangen. Elke verbindingslijn was verbonden met aangrenzende degene met witte stangen tegenover elkaar, en deze waren gespreid over de lengte van de vergadering. Neem een kijkje op de foto's. Het resultaat was een starre cilinder, en dit niet alleen wind omhoog de timer maar controle die de haspel ook remmen werd gebruikt. Kwetsbare ballen als K'Nex ballen kunnen crashen in elkaar, vooral op een hoogte, de twee helften zal neigen te komen uit elkaar. Wanneer een bal de bal reserve doorloopt, valt het beneden een parachute die is bezaaid met stangen, zodat de bal is voortdurend afgeleid zoals het valt, dus het beperken van de snelheid van afdalen.
Connector en Rod bijlage als een staaf is aangesloten op een connector en wordt getrokken uit het met enige kracht, zal het snap uit. Door het invoegen van een groene staaf aan weerszijden van de verbinding, de join zullen veel sterker, omdat de buiging van de verbindingslijn beide zijden van de join wordt zeer verminderd. Deze techniek werd vereist waar het handvat trok naar beneden de hefboom reel-spinnen.
Sterke hefbomen A hendel thats één connector dik is zeer flexibel. Een van de hefbomen in deze machine (degene die wordt gebruikt voor het draaien van de reels) werd moest worden sterk en stijf, en tot zes connectors aan de dikke (met blauwe staven dwars gewend klem hen samen). Het resultaat was een zware, dikke hefboom die nooit aan stukken zou vallen. Deze techniek was niet geschikt is voor de greep als gevolg van de resulterende gewicht.
Demper
De bakermat van de pay-out moest langzaam dalen, en een reeks van tandwielen en een vliegwiel, gecombineerd met een ratel K'Nex, werd gebruikt om het vocht van de val van de wieg. Het probleem was dat als de wieg viel ook snel, het gleed voorbij het beperkende staven op de rollen staan.Pay-out Cradle Release de bakermat van de pay-out is zwaar als gevolg van de rigide structuur. Het wordt vrijgegeven aan het eind van het spel cyclus door de timer, waarna de resterende macht minimaal is (het wordt aangedreven door twee K'Nex elastische banden).
Het probleem was hoe een kleine om geweld te gebruiken om een zwaar gewicht vrij te geven. De techniek die gebruikt was het gebruik van een hefboom die, onder zijn eigen gewicht, zodat zijn momentum de wieg binnenlaten, wordt opnieuw ingesteld wanneer de greep werd getrokken zouden vallen. Alles wat nodig was was te laten deze hefboom vallen, en dit werd bereikt door te schuiven (horizontaal) de staaf waarop het rustte. De wrijving is minimaal en er is genoeg resterende macht in de timer te glijden van de staaf.
Het belangrijkste punt hier is dat bijna alle energie voor de wieg-release wordt geleverd door de speler wanneer het handvat wordt getrokken, en niet door de macht van de timer. Nadere gegevens over de technieken zal worden geleverd op aanvraag.
Randomness
De willekeur van de spin wordt in principe op twee manieren gemaakt. In de eerste plaats begint de spel-timer niet tot het handvat is vrijgegeven, waarna de rollen reeds met spinnen begonnen zijn. Elke vertraging bij het vrijgeven van de greep zal resulteren in een iets langere spin dan als de handgreep eerder zijn uitgebracht. Ten tweede, als de hendel wordt getrokken met meer kracht de cilinders zullen draaien een beetje sneller, omdat de haspel-spinners meer impuls zal worden gegeven. Echter als het handvat te hard getrokken is, zal het vallen aan stukken! Als een kind wil gebruik maken van de machine, is sommige collegegeld nodig...
Problemen
Er waren niet veel problemen ondervonden tijdens de bouw van de machine (die begon op 6 juli - slechts vijf weken geleden). Dit zijn degenen die tot de geest lente:
Schaal
Bij het bouwen van een verkleinde versie van een machine die met behulp van K'Nex, is er minder ruimte voor het bereiken van de vereiste lengtes en afstanden. Bijvoorbeeld, in een grote machine waarin een staaf van lengte, zeg, 328mm vereist is, lengtes van 326½mm en 333mm kunnen worden bereikt (zie als u hoe uitwerken kunt, indachtig het feit dat de echte lengte van K'Nex staven zijn 17½, 33, 55, 86, 130 en 192 mm, met de connectoren die 10mm) - waarschijnlijk een toelaatbare afwijkingen. Met een kleinere machine, de lengte van een streefcijfer van 100mm kan worden vereist, maar enige 92½mm en 108mm zijn haalbaar, een afwijking die waarschijnlijk niet zou werken.Dit veroorzaakt problemen, maar de enige resterende is dat de greep moet worden getrokken in twee fasen. Een zachte pull is vereist als de haspel spinners betrekken en de rollen te in positie regelen, gevolgd door een afwerking sterker trekken. Ik wilde de reel spinners 2 of 3 mm langer worden, maar ik was niet in staat om dit te bereiken zonder hun kracht. Er is hier ruimte voor toekomstige verbetering.
Bal Ardennen
Toen werden de ballen vervangen na een 8-ball win, de rush van ballen af en toe een verdikking in de toonaangevende acht veroorzaakt. Dit werd opgelost door een paar gele staven invoegen zodat een stijgende bal zou worden belemmerd en geen verdere opkomst.Zwak handvat
Een andere was dat de greep af en toe viel aan stukken! Het handvat heeft om te heffen van de bakermat van de pay-out, de wild timer liquideren en lanceren van de rollen, die allemaal een bepaalde hoeveelheid kracht die vereist. Het handvat heeft een vierkante dwarsdoorsnede gemaakt van blauw en paars connectoren verbonden door witte stangen, en door versterking van deze met witte aansluitingen helemaal rond (met behulp van groene staven), het handvat was veel sterker dan voorheen (neem een kijkje op de foto). Echter, als het hard waren rukte het zou nog steeds vallen aan stukken! Het probleem is dat een sterkere greep zou veel zwaarder en dit tot verdere problemen leiden zou. De huidige handvat is geschikt voor doel.
Pay-out Cradle
Er is een probleem opgetreden toen de bakermat van de pay-out werd uitgebracht. Het viel met teveel kracht ook al dat de minimale kracht die nodig was, en dit resulteerde in de verticale sleuf-testen hefbomen uitglijden uit de beperkende staven op de rollen staan. Dit probleem werd opgelost door de val van de wieg met behulp van een versnellingsbak met een vliegwiel, eens te meer profiteren van een K'Nex ratchet demping. U kunt dit zien in de foto's.Onopgeloste problemen
Zoals met elke onlangs ontwikkelde machine, er zijn nog een aantal problemen worden opgelost, en er zullen ongetwijfeld andere gebieden voor verbetering.
De etiketten, die vandaag werden uitgerust, zijn een beetje te breed, waardoor de haspel remmen om licht wrijven op de zijkanten. Dit is een triviale vast te stellen, die net een paar van schaar vereisen.
De bakermat van de pay-out is momenteel vrijgegeven een halve seconde te vroeg, wat betekent dat als de derde haspel kost tijd om te regelen dat het kan eindigen tussen twee symbolen. Dit zal ook een eenvoudige moeilijke situatie.
Heel af en toe stopt een reel tussen twee symbolen. Het gebeurt zeer zelden en is er geen oplossing momenteel duidelijk, maar het draait als een achtergrondtaak in mijn hersenen...