Stap 3: Programmeren van de automaat
Om te vereenvoudigen programmering en kunnen gemakkelijk verdeling van de verschillende scripts, zijn mij troep opwaarts een eenvoudige codering syntaxis. Ik stel voor coderen in Kladblok dus de afstand is zelfs.
Dit is hoe het script voor elk wiel begint, met een L en R voor de respectieve wielen links en rechts. Y is een getal, en x is een maateenheid. De Yx toont de lengte van de tekenreeks in een specifieke eenheid. Ja, 8meters, bijvoorbeeld.
YX
L /
R /
Elke spindel heeft 8 stangen, dus beweging vooruit (looping de tekenreeks onder) één volledige spindel revolutie zou het volgende. u staat voor lus onder, en o is voor looping over. A / / betekent het einde van code. "
L/8u / /
R/8u / /
L/5u/3o / /
R/8u /--/ /
Het script hierboven toont een lichte linksaf. Een 5u betekent dat een grijze connector worden geplaatst op de 5e staaf van de oorsprong, met de oorsprong wordt 1, en een draai van richting die plaatsvinden op de 5e staaf. De andere kant moet--helpen evenwicht uit het script gemakkelijker aan code.
Een "s" betekent een stop lus rond een grijze connector. Een voorbeeld zou zijn
L/5u/3o / /
R/8S /--/ /
Dit betekent het dat op de juiste spindel, de tekenreeks lus 360 graden rond de grijze connector, betekenende een stop. De stop moet eindigen in dezelfde richting die het begon.
Dat is allen daar is aan het. Op de volgende stap die ik heb verstrekt sommige monster metingen en scripts om te combineren tot meer complexe schrifttypen.