Stap 4: Software en Code
In deze stap zullen we de code uploaden naar onze Arduino. De code wordt georganiseerd te gebruiken de fotoweerstand als onze inbreng en de DC-motor als onze productie. Wij willen de Kabouter te grijpen van de munt en leiden tot de lichte drempelwaarde door onze geprogrammeerde code inschakelen de gelijkstroommotor "." Voorheen uitgevoerd de gelijkstroommotor zal liquideren de tekenreeks gekoppeld aan onze brace en het deksel van onze val naar beneden op de Kabouter neerzet.
In deze stap moet u de Arduino IDE op uw computer geïnstalleerd. Je kunt de link volgen hier kunnen vinden en downloaden van de software. Dit is wat we zullen gebruiken om onze code uploaden naar onze Raad van bestuur om te programmeren van onze trap.
U moet ook de USB-kabel voor uw Arduino. Dit koord verbinden met zowel je Arduino en uw computer. Dit zal uw "regenboog" magisch verzenden van de code van uw computer en de IDE naar de Arduino.
Dit is de code die we zullen gebruiken. U kunt kopiëren en plak de onderstaande code in de IDE. Let op de opmerkingen hieronder zodat u kunt begrijpen hoe het programma wordt uitgevoerd. Deze code is een wijziging van de CIRC-09 code van de ARDX. Wij veranderde de Pin van een lightPin aan een motorPin zodat onze syntaxis nauwkeurig.
/ * * Een eenvoudig programma dat zal het gevoel van licht en zet een DC-Motor * * /
PhotoResistor Pin
int lightPin = 0; de analoge pin de fotoweerstand is verbonden met de fotoweerstand is niet gekalibreerd naar alle eenheden zo (relatieve licht)
Motor Pin
int motorPin = 9; de pin is controleren de DC motor gebruik één van de PWM (puls breedte modulatie pinnen)
VOID Setup
{
pinMode (motorPin, OUTPUT); Hiermee stelt u de DC motor pin aan de uitgang van het circuit
}
/*
* loop - deze functie wordt gestart nadat Setup is voltooid
* is voltooid en herhaalt u vervolgens
*/
void loop {}
int drempel = 300;
if(analogRead(lightPin) > drempel) {}
digitalWrite (motorPin, hoge);
} else {}
digitalWrite (motorPin, laag);
}
}
Na het invoeren van deze code in de IDE moet uploaden naar uw Arduino Board. U kunt dit doen door te klikken op de pijl in de groene cirkel in de hogere linkerhoek van de IDE-programma.