Stap 3: Schoonmaken van het patroon
Na het indelen van de mousseline mockup uit op de strijkplank, ik bijgesneden de uitkering van de onderarm naad naar 3/8" en deed hetzelfde met de gebogen naad op de schouderkap. De volgende stap was om de overtollige stof langs de buitenlijnen weggesneden. Toen de mouw vorm duidelijk was, gladgestreken ik de mousseline en alle naden dus het was zo plat mogelijk. Nu dat alle regels duidelijk waren, ik kon het label van elk stuk en erachter te komen hoe om het allemaal samen in leder.
Een heleboel mensen willen maken patronen met extra naad vergoedingen. Ik voeg over het algemeen niet eventuele emissierechten naad. Deel van dit is omdat de meeste van mijn opleiding in kostuums, niet mode. Mode patronen hebben altijd toegevoegd naad emissierechten en couture kostuum patronen niet. De reden voor het verschil komt neer op geld.
In de mode proberen u altijd te elimineren verspilde weefsel. De meer stukken die u kunt snijden uit een werf van weefsel, hoe beter. Het is ook belangrijk om de lay-out van alle kanten van elke interne stukken van een kledingstuk in één keer zodat er zo weinig fouten mogelijk. Materiaal en tijd is geld, en u niet wilt afval van één van beide één.
In couture kostuums besparen u tijd door slechts één zijde van een kledingstuk - elementen als het kledingstuk symmetrisch is. U tekenen rond elk patroon om te houden van de naden zo nauwkeurig mogelijk. U ook variabele naad emissierechten toevoegen aan gebieden die meestal aanpassen moeten: kant naden, schouders en in het bijzonder de zomen. Operahuizen en rondreizende shows moeten hun kleren om te worden verstelbaar, omdat je niet weet die kan veranderen van grootte of die zal worden omgewerkt in een rol. Ze verhuren ook meestal kleding zodat elk kledingstuk zo veel mogelijk geld kunnen. Mooie kostuums nemen veel geld en tijd om te maken, en de bedrijven willen zo groot een knal voor hun geld krijgen, als ze kunnen. Het toevoegen van extra naad vergoedingen, maakt een kledingstuk waardevoller.
De andere reden dat ik geen naad emissierechten toevoegen is omdat ik de voorkeur aan het maken van dingen die niet symmetrisch en/of interessante techniek vereisen. Ik heb ook liever om dingen te maken een keer. Massaproductie heeft geen belang voor mij. Nadat ik hoe om iets te doen bedacht heb, ik vervelen en wil om verder te gaan.