Stap 3: Demonstraties en monster Codes
1. de functies (gebaar detectie) groeit met de groei van de plant.
2. het is mogelijk om de interactie met de plant en draadloos verzenden van gegevens naar andere apparaten. Dienovereenkomstig, output van Plant Plus is open en vrij te worden ontworpen.
-Gebaren & opsporing (Foto 3/A)
Deze demonstraties kunnen bewijzen dat verschillende oude planten verschillende hoeveelheid gebaren en delen kunnen detecteren. De sensoren zijn ingesteld op twee planten; de Kuwazuimo van een jongere en een oudere Kuwazuimo. De configuratie is eenvoudig zoals gelijkaardig zoals de groeiende plant experiment eerder vermeld. De jongere Kuwazuimo kan detecteren minder gebaren dan de oudere. In deze demonstratie vormt en twee gebaren worden ingesteld voor de jongere en vijf gebaren zijn ingesteld voor de oudere.
De tekst op het scherm beschrijft hoe wij zijn aanraken van de plant. Oudere degene kan detecteren...
1. aanraken van een blad met twee vingers
2. het aanraken van een stengel met twee vingers
3. het grijpen van een stam
4. grijpen twee stengels en
5. aanraken van de twee bladeren
Als gevolg van de jongere heeft minder en kleine onderdelen, het kan alleen worden gedetecteerd...
1. aanraken van een blad met twee vingers en
2. het aanraken van een stengel met twee vingers
U kunt de code voor deze demonstratie op downloaden... http://www.IAMAS.ac.jp/~sopon12/codes/gesture_detect.zip
Het zipbestand bestaat uit 2 mappen, één is voor algemene resolutie weergave en de andere is voor 1920 pixel breedbeeldscherm.
Gewoon gebruik maken van deze verwerking code naar de Arduino en de Touche sensor gemaakt bij de laatste stap.
Deze code kan worden gebruikt en worden gecombineerd met 'Data Transfer' die ik hieronder beschreven.
Gebaar detectie Video
-Gegevensoverdracht (Foto 3/B, 3/C)
Dit is een andere demonstratie bewijst de mechanische mogelijkheid van gegevensoverdracht door het aanraken van een plant. Betekenissen van de kleur van het licht is er niet, noch het gebaar van de plant is aangeraakt.
Dit is de situatie dat deze kant een plant hebben, maar de andere kant niet een hoeft.
Stel dat deze kant is "een afzender" en deze kant is "een ontvanger".
Als "een afzender" wilt sommige gegevens te sturen naar de ontvanger. Gebruikers gewoon aanraken met een simpel handgebaar, bijvoorbeeld een afzender een blad met 2 vingers aangeraakt. Vervolgens krijgt de ontvanger de gegevens en de output komt, in dit geval de led kleur verandert. "Een afzender" kan ook verschillende gegevens doorsturen naar "een receiver" door verschillende gebaren of delen van de plant.
De ontvanger kan besluiten om te interageren met de verkregen informatie of niet. Als een ontvanger reageren met het wilt, kunnen gebruikers toegang tot de website door hun smartphone en kiezen hoe ze willen beantwoorden. Bijvoorbeeld, de ontvanger blauwe knop ingedrukt, de gegevens zal worden verzonden naar "afzender" en de uitvoer komt, in dit geval de led kleur verandert.
Door deze demonstratie vormt en wordt de visie van "Rustige technologie" toegepast. Verwijzen naar de voorbeelden van kalm technologie in hoofdstuk 2, er zijn verschillende manieren om die de output kan worden ontworpen zoals fysieke beweging, geluid, stem of licht. Door deze vormen van informatie, kunnen mensen ook krijgen ze.
In deze demonstratie vormt en de led fungeert als een output. Ontwikkelaars, ontwerpers kunnen vrij maken voor elke vorm van uitvoer.
In toevoegingen aan vorige demonstratie, wordt deze tijd webserver gebruikt als een database van de kleur van de lichten. Zodra de gebruikersinterface aan beide kanten hebben geactiveerd, zullen de gegevens op de server worden vervangen als de geselecteerde keuze. Bijvoorbeeld, het aanraken van een blad is gelijk aan rode, aanraken van een stam is gelijk aan groene. Na dat, zal de software op PC leest de gegevens van de server en de kleur van de lichten wijzigen. Deze demonstratie is met behulp van HTML, PHP en JAVA programmeren om te communiceren gegevens tussen Arduino, PC en de webserver. Zie afbeelding op afbeelding 3/C.
U kunt de code voor deze demonstratie op downloaden... http://www.IAMAS.ac.jp/~sopon12/codes/data_transfer.zip
Het bestand bestaat uit 3 mappen.
1. een wordt code voor de gegevenszijde van de afzender (Arduino + Sensor Plant + LED) verwerkt.
2. een ander is de code voor de gegevenszijde van de ontvanger (Arduino + 3 kleuren van de LED) verwerking.
3. de andere is de website voor de kant van de ontvanger te reageren terug naar de kant van de afzender.
Beide kanten moeten aansluiten op de computer met internetverbinding en de Arduinos leest het TXT-bestand op de server om op te sporen van de opdracht van het LED-licht. Bovendien, je moet web hosting en domein naam hebben om te uploaden van de website op. Omdat de ontvanger kant toegang tot de website moet voor het verzenden van gegevens terug naar de afzender kant online. Als u kennis van HTML/CSS/JQUERY/PHP hebt, kan u de website bewerken als u wilt.
Deze code moet echter Arduino met extra 3 kleuren van LED toegevoegd.
De montage van LED met arduino is zeer eenvoudig. Je kan gemakkelijk te vinden op het internet.
U kunt ontwikkelen of deze code met andere combinatie te gebruiken met Uitvoermethode die u ontworpen bewerken.
Data Transfer Video(sender side)
Data Transfer Video(reciever side)
In de volgende stap "Gelegenheid monsters", die ik zal beschrijven idee over welke Plant Plus kan worden gebruikt voor.