KeyChainino - de eerste spel sleutelhanger programmeerbare met Arduino (6 / 14 stap)

Stap 6: De Setup functie


de Setup-functie:

 for (byte i = 0; i < PIN_NUMBER; i++) { pinMode(pins[i], INPUT);} 

met dit voor cyclus zetten we alle de pin gebruikt voor de LEDs matrix INPUT. Dit omdat de Charlieplexing matrix uitschakelen van de LEDs door zijn pinnen om INPUT.

 pinMode(BUTTON_A, INPUT_PULLUP);pinMode(BUTTON_B, INPUT_PULLUP); 

met deze twee functies kunnen we de pullup weerstand voor de twee knoppen. Dus, wanneer een knop wordt ingedrukt, zijn staat geworden laag.

 cli(); 

We schakelen global interrupts om in te stellen van alle interrupts die we nodig hebben.

 TCCR1A = 0; // set entire TCCR1A register to 0 TCCR1B = 0; // set entire TCCR1A register to 0TIMSK1 |= (1 << TOIE1); // enable Timer1 overflow interrupt:TCCR1B |= (1 << CS10); // Set CS10 bit so timer runs at clock speed: (no prescaling) 

Met deze functies stellen we de timer overflow interrupt. Het wordt gebruikt voor het bijwerken van de Charlieplexing Matrix.

Ik heb een post geschreven hier die uitleggen hoe het werkt.

 bitSet(GIMSK, PCIE0); //enable pingChange global interrupt 

Deze functie ook inschakelen voor de wereldwijde pinChange interrupt voor de knop B-interrupt gebruikt.

In de Setup -functie inschakelen niet wij de interrupts voor de A en B-knoppen. We kunnen ze in de goSleep() functie. Dit omdat we de interrupts voor de knoppen gebruiken alleen voor wake-up de microcontrollers na het gaat om te slapen.

 ADCSRA &= ~bit(ADEN); //disable ADC <br>power_adc_disable(); // disable ADC convertepower_usi_disable(); // disable USI 

Deze functies uitschakelen van alle geen onnodige randapparatuur om macht verbruiken.

 sei(); 

Nu kunnen we de global Interrupt.

 showKeyChaininoFace(); //show KeyChainino smile facedelay(500);clearMatrix(); //clear the MatrixgameStarted = true; //Start the game 

Hier laten we het gezicht van de KeyChainino door de showKeyChaininoFace() functie en schakel we alle de LEDs.

Na dat we de variabele gameStarted ingesteld op true. Op deze manier onze functies weet dat het spel wordt gestart.

Gerelateerde Artikelen

Het eerste gebruik van ESP8266 met Arduino Uno

Het eerste gebruik van ESP8266 met Arduino Uno

Vandaag, ga ik om u te tonen die hoe kunnen we onze module ESP8266 voor gebruik met Arduino UNO voorbereiden.De noodzaak lijst:1. Arduino UNO (met USB-kabel die op uw computer via USB-kabel aangesloten, ook wordt gebruikt de spanning)2. uw computer (
Kraan spel Revival! Met Arduino.

Kraan spel Revival! Met Arduino.

Hallo! Ik ben Noboyu.Ik ga vaak naar amusement arcade in Japan. Ik wil in het bijzonder de kraan game machine.Een dag... Ik kreeg een deel van de spel speelgoed kraan in een ongewenste winkel, het was gewoon weggooien als onverkochte vuilnis.En dat w
Bluetooth spel controller(Joystick) met Arduino en Jetpack

Bluetooth spel controller(Joystick) met Arduino en Jetpack

Hey, wil ik laten zien van een gemakkelijke manier om het bouwen van een fundamentele spelbesturing met joystick. De Jetpack zendt de gegevens uit de joystick serieel via Bluetooth. U kunt een spel spelen op uw PC met dit, je hoeft alleen te wijzigen
Aan de slag met Arduino - twee speler Arduino Pong

Aan de slag met Arduino - twee speler Arduino Pong

In deze tutorial gaan we een arduino gebaseerde controller die we gebruiken kunnen om te bepalen van een spel voor 2 spelers van pong bouwen.We gaan een paar van dial potentiometers (het draaien van knoppen) gebruiken om te controleren de pong vleerm
Leuk spel met arduino en processing

Leuk spel met arduino en processing

Dit leerprogramma zal u tonen hoe maak je een first person FPS-shooter in verwerking met behulp van een arduino. Dit project werd overhandigd aan ons als een eindexamen in een technische specialisatiecursus (bovenste middelbare school).Video van het
Hoe u een eenvoudig spel van de verwerking met Arduino

Hoe u een eenvoudig spel van de verwerking met Arduino

Hoi allemaalIn dit Instructable, zullen we zien hoe maak je een "link" tussen een Processing Schets en een Arduino-kaart. In dit voorbeeld worden een ultrasone module worden gebruikt voor het besturen van een vliegtuig in een eenvoudig spel. Nog
Speler 2 Pong met behulp van Arduino

Speler 2 Pong met behulp van Arduino

ben ik begonnen met de Instructable van Kyle Brinckerhoff;Bedankt Kyle!en het volgende achter maken tijdschrifthttp://blog.makezine.com/Archive/2007/08/Arduino-Pong.htmlen ik zie dat de oorspronkelijke code wordt toegeschreven aan Pete LamonicaThanks
Eerste stap naar uw smarthome met Arduino

Eerste stap naar uw smarthome met Arduino

de eerste stap in het creëren van een smarthome, is het simpelweg wissel voort en vandoor lichten.Om te beginnen van dit project zijn de volgende items nodig:• Relais module compatibel met Arduino (betekent werken bij 5V)• een Arduino, ik kies de Meg
Toetsenbord met Arduino zonder met behulp van toetsenbord bibliotheek (eerste Tutorial)

Toetsenbord met Arduino zonder met behulp van toetsenbord bibliotheek (eerste Tutorial)

Toetsenbord gebruikt meestal in de meeste projecten om de klant om te gaan met het project zoals (Real Time Clock (RTC) aan te passen van de dag, tijd, toegangscontrole,... enz) maar als je het gebruikt met de bibliotheek van het toetsenbord van Ardu
Programmeerbare 8 lussen pedaal switcher met Arduino Mega2560

Programmeerbare 8 lussen pedaal switcher met Arduino Mega2560

laatste update: februari 17 2016Dit is het tweede deel van mijn vorige tutorial over hoe het te doen eenvoudige programable pedalen switcher (of looper) nu met een Arduino MEGA2560 tot 8 Opbergbare lussen op 8 voorinstellingen.Merk op dat het mogelij
Het eerste gebruik van 0.96" I2C OLED-display met Arduino UNO

Het eerste gebruik van 0.96" I2C OLED-display met Arduino UNO

Vandaag, ga ik u tonen hoe te gebruiken 0.96" I2C OLED-display met Arduino UNO bord. Er zijn een heleboel verschillende type OLED displays. Ik heb 4-gespeld OLED display met mij. Deze worden weergegeven kunnen worden met SPI pinnen in plaats van I2C.
LED paraplu met Arduino

LED paraplu met Arduino

de LED paraplu met Arduino combineert een paraplu, een 8 x 10 LED matrix en een Arduino microcontroller maken een controleerbaar, programmeerbare LED ervaring in de privacy van uw eigen paraplu. Dit project werd geïnspireerd door de elektrische parap
Het gebruik van IR-afstandsbedieningen met Arduino (huidige en bijgewerkte)

Het gebruik van IR-afstandsbedieningen met Arduino (huidige en bijgewerkte)

Ik ben moe van deze ingewikkelde tutorials over het gebruik van bepaalde dingen. Ik hou van eenvoudige, gemakkelijk te begrijpen, stap voor stap instructies. Mijn grootste probleem was met IR en POV. Ik heb eindelijk onder de knie hoe u kunt besturen
Mind Reader met Arduino

Mind Reader met Arduino

Hallo iedereen!!Dit is mijn Mind Reader voor Arduino.De Mind Reader kan u vertellen welke letter van het alfabet (ABC), of met slechts enkele vragen die spelen kaart u hebben gedacht.Het is een eenvoudig project voor montage en met enkele draad verbi