Stap 3: Beginnen met het maken van beslissingen
Dit is het begin van de code die mijn RPG maakt. Alles wat is vetgedrukt is veranderlijk. Zoals u zien kunt, elke beslissing is veranderlijk, maar niet de opdrachten. "kleur f" verandert de tekstkleur tot helderwit. De getallen na de "echo" s maken geen deel uit van de opdracht, maar zij gewoon label met het nummer van de beschikking van de speler in te voeren. Na "goto," geeft het de code een verwijzing te vinden in de code. Wat u kunt wijzigen die aan, zorg ervoor dat wijzigen u het referentiepunt in de tekst.
uitschakelen
: home
titel RPG by Numbers!
kleur f
CLS
ECHO.
ECHO Welkom bij RPG door aantallen! Om te spelen, gewoon het nummer dat aangeeft van uw besluit en druk op invoeren. Veel geluk!
ECHO.
ECHO Selecteer A klasse
ECHO.
echo 1) Warrior
ECHO 2) Wizard
ECHO 3) Scrapper
ECHO 4) Gladiator
ECHO 5) Exit RPG
ECHO.
set /p web = optie typenummer
als "% web %" == "1" goto warrior
als "% web %" == "2" goto wizard
als "% web %" == "3" goto scrapper
als "% web %" == "4" goto gladiator
als "% web %" == "5" exit