Stap 1: materialen
Ik beëindigde omhoog met een behoorlijke hoeveelheid variëteit. De soorten die ik had waarschijnlijk de meeste van was Wenge, rotary gesneden Bubinga, en Walnut. Ik denk dat ik had ergens van 12-18 verschillende soorten fineer in dat pakket.
Fineer zal betrekking hebben op elk deel van het vak dat is niet vilten. De meerderheid van de doos was bedekt met Kevazinga (rotary ontneemt Bubinga) met een deel van het deksel aan de binnenkant bedekt met sommige rotary gesneden palissander.
De werkelijke marqueterie bovenop gebruikt:
Sapeli, mahonie, Kevazinga, Shedua en sommige rotary gesneden Rozenhout (niet zeker over de specifieke soorten) samengesteld van de vleugels
Een kleine stukjes van ebony is in de overgang van het lichaam naar de vleugel en het oog waren gemaakt van ebbenhout
Het lichaam was een stuk van yellow pine
Het hoofd was ik denk gemaakt van Sapeli
Walnoot wordt gebruikt voor de antennes en benen
De tak is van sommige onbekende vrij open korrelige hout gemaakt. Ik kan het vertellen is rotary snijden vanwege de opname van de schors, maar buiten dat ik weet niet wat het is.
En tot slot de achtergrond is gemaakt van wat Karelische Birch Burl heet.
Ik gebruikte een. 25" door 2.5" populier voor de structuur van het vak. Geen van de onderliggende hout zal tonen dus er was geen reden om iets te gebruiken vrij. Populier is ook zeer gemakkelijk te snijden. Want het is zo zacht kunt u gemakkelijk opsplitsen te ver als je onjuist knippen, maar het is niet zo slecht als iets van pine.
Ik gebruikte een soort van fancy vilt voor de bekleding. Het heeft een veel minder uniform van kleur en structuur dan de ambachtelijke gevoeld, het kunststof materiaal beschikbaar in elke kleur in de ambachtelijke winkel.
Voor lijmen gebruikte ik voornamelijk vloeibare verbergen lijm. Vloeibare verbergen lijm is verschillend van de regelmatige verbergen lijm waarmee u warmte moet ik denk dat 140F te smelten. En houden van een hotpot lijm kan minder geur een beetje slecht verbergen lijm wordt verondersteld te kruipen dan reguliere PVA hout lijm. Hout krimpt en breidt als de relatieve vochtigheid wordt gewijzigd, en de plasticiteit van sommige lijmen staat dingen te bewegen een beetje. Blijkbaar wil je iets zoals lijm of ureum formaldehyde voor marqueterie verbergen om deze reden. Dit is mijn eerste poging dus ik ga met wat ik lees.
Lijm en dubbele dubbelzijdige tape zijn gebruikt om het vilt hechten aan de populier. Dubbele dubbelzijdige tape helpt u plaatsen het mooi en ik gebruikte superglue omdat ik dacht dat het zou gemakkelijker dat te controleren van het afloopgebied via. Als je gewoon giet op teveel van een lijm die het via het vilt aan de voorzijde zal genieten, dus heb je knapperige puinhoop. Elke site leek aan te bevelen een andere lijm, sommige mensen geadviseerd een 3M-spray op de lijm, plakkerige lijm en contact cement waren ook populair.
Blauwe tape werd veel gebruikt voor het tijdelijk dingen bijeen te houden. Er geen links in het vak, maar het was gebruikt back-fineer tijdens snijden dus het zou niet splitsen, koppelen van de verschillende stukken van de marqueterie samen te kunnen en klem stukken tijdens lijm ups. De meeste sites aanbevelen dat u fineer tape voor het samenstellen van de marqueterie, omdat het licht tijdens het drogen koopt krimpt, het trekken van uw stukken dicht bij elkaar. Ik dacht dat ik zou gewoon blauwe tape eerst uitproberen en het lijkt te werken behoorlijk.
Op dit ogenblik ik net de Tung olie hebt toegepast, maar ik denk dat ik zal misschien twee of drie lagen schellak op de top van dat met een beetje wax te voltooien.