Stap 5: Sluit de Arduino en code
Het is heel duidelijk en je moet lezen:
https://Learn.adafruit.com/adafruit-neopixel-uberguide/Overview
https://Learn.adafruit.com/adafruit-neopixel-uberguide/best-practices
https://Learn.adafruit.com/adafruit-neopixel-uberguide/Arduino-Library
-Sluit de PIN6 (wij gebruiken in de code voorbeeld blaten, pin 6) op de eerste LED's signaal,
-Sluit de Arduino grond aan de eerste LED GND
-De macht van uw LED-strip met een voeding van 5V en sluit je arduino op de usb-lader.
-Waarschuwing: Als u de macht van de strook door de Arduino, gebruik niet de pin "+ 5V van de arduino. Deze pin betrekken sommige gevoelige circuits op de Arduino en kan branden als gevolg van de huidige getrokken door de LED-strip. In plaats daarvan, kan u proberen te gebruiken van de "Vin" pin. Als u van plan bent op tekening meer dat 1A van de huidige (~ 20 tot 50 mA per LED), een 5v voeding rechtstreeks verbinden met de LED-strip (en de grond moet worden gedeeld met de Arduino).
Hier is de code die ik voor een slow-motion van kleuren door de kubussen gebruikt. Het is rechtstreeks genomen en aangepast uit de voorbeelden van de Neo_Pixel bibliotheek :
#include < Adafruit_NeoPixel.h >
#define PIN 6
Parameter 1 = aantal pixels in strip
Parameter 2 = Arduino pin nummer (de meeste zijn geldig)
Parameter 3 = pixel type vlaggen, wens samen toevoegen:
NEO_KHZ800 800 KHz bitstream (de meeste NeoPixel producten w/WS2812 LEDs)
NEO_KHZ400 400 KHz (klassieke 'v1' (niet v2) FLORA pixels, WS2811 drivers)
NEO_GRB Pixels zijn bedraad voor GRB bitstream (de meeste NeoPixel produkten)
NEO_RGB Pixels zijn bedraad voor RGB bitstream (v1 FLORA pixels, niet v2)
Adafruit_NeoPixel strip = Adafruit_NeoPixel (8 * 14, PIN, NEO_GRB + NEO_KHZ800);
BELANGRIJK: Om NeoPixel burn-out risico, toevoegen 1000 uF condensator over
pixel macht leidt, het toevoegen van 300-500 Ohm weerstand op de invoer van de gegevens van de eerste pixel
en de afstand tussen de Arduino en eerste pixel te minimaliseren. Vermijd aansluiten
op een live circuit... Als u moet eerst verbinding maakt met GND.
VOID Setup {}
strip.begin();
strip.show(); Initialiseren van alle pixels op 'off'
}
void loop {}
rainbowCycle(20);
}
VOID rainbowCycle (uint8_t wachten) {}
uint16_t i, j;
voor (j = 0; j < 256; j ++) {}
voor (ik = 0; ik < strip.numPixels(); i ++) {}
strip.setPixelColor (i, Wheel(((i) * 256/strip.numPixels()) + j) & 255));
}
strip.show();
delay(wait);
}
}
Invoergegevens naar een waarde van 0 tot 255 om een kleurwaarde.
De kleuren zijn een overgang r - g - b - terug naar r.
uint32_t wiel (byte WheelPos) {}
if(WheelPos < 85) {}
strip retourneren Kleur (WheelPos * 3, 255 - WheelPos * 3, 0);
} else if(WheelPos < 170) {}
WheelPos-= 85;
strip retourneren Kleur (255 - WheelPos * 3, 0, WheelPos * 3);
} else {}
WheelPos-= 170;
strip retourneren Kleur (0, WheelPos * 3, 255 - WheelPos * 3);
}
}