Stap 1: Modeling Relief
Er zijn vele manieren om te gaan over het modelleren van een opluchting, maar ik zal betrekking hebben op mijn voorkeur hier met behulp van Rhino. Voer eerst de opdracht Heightfield . Heightfield zal een grijswaarden invoerafbeelding naar station de oprichting van het reliëf in welke lichte kleuren definiëren hoge punten gebruiken en donkere ones definiëren dieptepunten. Selecteer de afbeelding waarvan u wilt genereren van de vrijstelling. Stel vervolgens uw oorsprong. U zal worden gevraagd om de lengte van de heightfield invullen. De lengte van uw gewenste opluchting ingesteld. U moet het aantal meetpunten, totale diepte en de gewenste geometrie-uitvoer instellen. De meetpunten zal bepalen hoe nauw de oppervlakte van uw uitvoer zal voldoen aan de kleuren van de afbeelding. Experimenteer met deze instelling tot u iets vinden dat realiseert een resolutie die voldoet aan uw behoeften. Ik geef de voorkeur aan een gaas met hoekpunten op de locaties van de steekproef output zoals dit u toelaten zal om een vrij hoge sample rate maken zonder bogging waas naar de computer. U krijgt een gekartelde mesh aanvankelijk, maar dit gaas kan worden gladgestreken met behulp van de gratis WeaverBird plug-in met het wbCatmullClark commando - een mesh Subdivisie algoritme. U kunt deze opdracht op de Maas herhalen totdat u bereikt het niveau van zachtheid die u wenst. U moet dit gaas exporteren en breng het in uw software van de CAM van keuze om toolpath het model.
Alternatief, kunt u uw verlichting direct in sommige CAM-software. ArtCAM heeft deze mogelijkheid en als u van plan over het werken met reliëf vaak, kan het zinvol om te ontdekken dit. U kunt afbeeldingen met grijswaarden gebruiken zoals hierboven beschreven, of andere 3D-modellen te importeren en ArtCAM zal hen omzetten in reliëfs die iets van een pijn om te modelleren direct zijn kunnen als je vaak in re werkt