Stap 3: Scratch programmeren fundamentele beweging
Ik heb een specifieke Instructable dat betrekking heeft op het ontwerp en de functie van de navigatie-interface in de SCRATCH-toepassing gebruikt. U vindt het bij:
Het eerste ding om te krijgen wat betreft de programmering is gesorteerd is om de motoren verplaatsen voorwaarts en achterwaarts - zoals elke motor wordt gecontroleerd indigently er moet een opdracht voor beiden voor elke beweging. bijvoorbeeld voor forward moet de Arduino hebben digitale pennen 10 en 12 ingesteld op aan.
Opmerking Het is belangrijk dat alle andere pinnen ingesteld op uit. De beste manier om dit te doen is om alle pinnen te uit en schakelt u de pinnen vereist voor een bepaalde richting. Als je kijkt naar de afbeelding voor de S4A code ziet u dat ik een blok voor elke richting met behulp van de pijltoetsen op het toetsenbord en een extra blok met behulp van de spatiebalk om te stoppen met alle activiteiten zijn opgenomen.
Ik heb ook een link naar de Scratch Code ook (voor dit programma er geen extra variabelen vereist zijn)
Links of rechts draaien
Er zijn twee mogelijkheden voor het draaien in beide richtingen. De eerste is dat een motor op en eenmalige dus met links op en de juiste motor uit de cybot zal rechtsaf en vice vers - maar hebt u laminaatvloeren dit markeren zal, het ook zal een langzame draai.
Een snellere manier is om te wisselen van de motoren, wat betekent dat beide aan de beurt bijdragen.
De controle van het toetsenbord:
Opmerking Wanneer u de kras-bestanden u kunt een fout krijgen dit downloaden zal zijn omdat u computer probeert om het te openen - u moet sparen het dossier (zeg tegen uw schrijftafel toppunt) dan open Scratch 4 Adruino en open het gedownloade bestand