Stap 3: Het lezen van de versnellingsmeter in kras
We hebben net de versnellingsmeter signalen bedraad tot A0, A1, A2 op de Arduino.
Dus alles wat we nu nodig hebben is een Scratch-programma te lezen van A0, A1 en A2 en het zoiets als het verplaatsen van een karakter.
Start S4A.
Zodra S4A met de Arduino verbindt opmerken hoe de Arduino pin lezingen worden weergegeven aan de rechterkant.
Kantelen van de Raad van bestuur met de versnellingsmeter daarop en merk op hoe de A0, A1 en A2 lezing veranderen. Dat komt omdat de versnellingsmeter is aangesloten op deze pinnen op de Arduino en de versnellingsmeter uitgangen andere spanningen als het wordt bewogen.
(* U kunt benieuwd zijn waarom een versnellingsmeter zou dit doen. Hint: Zwaartekracht is een versnelling en wijst altijd naar beneden).
Kantel het bestuur volledig vooruit en terug. Schrijf op de lezingen voor niveau, vooruit, terug.
Doe hetzelfde voor links en rechts.
Nu heb je sommige nummers voor het bereik van A0, A1 en A2 als u kantelen van de Raad van bestuur.
Ga nu en schrijf een programma gecontroleerd door A0, A1 en A2.