Lacluck is een bordspel tafel voor 3 of meer spelers. Twee spelers een team vormen en terwijl een de helper van Kunti vertegenwoordigt, anderzijds is de geest van goedheid. Het andere team vormt de geest van het kwaad.
SPEL VERHAAL:
De Pandava's zijn gevangen in het Lac paleis die is ingesteld in brand, en als gevolg van de waarschuwing van Vidura, zijn nu maken hun weg naar de tunnels. Het paleis in brand gestoken, heeft al verloren veel een paneel en een ongeluk kan ze gewoon naar beneden dalen in de brandende schuilhoeken van de aarde!
Kunti, gestrand en bang, hoort de kreten van haar zonen, gevangen onder de dalende balken in verschillende delen van de vloer van de kelder. Ze is de enige die hen kan helpen. Terwijl de actie op aarde blijft, krachten twee van goed en kwaad zweven rond het paleis, helpen en kwetsen van de Pandava's.
Terwijl men probeert open te stellen alle de vloer, bijna met poltergeist geluk, sluit de andere hen voor de Pandava's om verder te gaan.
Doel van de speler is te helpen Kunti kruis deze kelder verdieping, redden van haar zonen en de monding van de tunnel een of andere manier te bereiken.
Terwijl een van de Pandava teamlid probeert te manoeuvreren het beeldje, sluit de andere op de vloer. Het Kaurava-team, helaas, heeft andere plannen en geniepig openstellen van de vloer te maken van de Pandava's dalen in de brandende gesmolten lac dat is zijn manier van onderen sijpelen.
SPELREGELS:
De speler maakt gebruik van de lepel te manoeuvreren Kunti het beeldje door het labyrint van de pijl. De doolhof neemt haar mee naar haar vijf zonen, wie ze redt. Het doel is het bereiken van het einde, waar een Vidura gestuurd om te helpen soldaat op in de buurt van de monding van de tunnel wacht.
Het spel moet niet tegen elke prijs worden gepauzeerd. Alle drie spelers moeten blijven bewegen voortdurend.
Als Kunti daalt tot onder de pit, zij moet vanaf het begin opnieuw, in haar vlucht om te redden en te ontsnappen.
Kunti binnen vijf minuten, anders die het lac paleis krijgt volledig verbrand, de tunnel moet bereiken en doen de Pandava's. Het spel eindigt.
OPMERKINGEN VAN DE ONTWERPER:
Ik ben opgegroeid luisteren naar verhalen uit de Mahabharata, en zelfs als een kind, ik heb altijd gebruikt om te voelen dat het was een van de meest wonderlijk echte verhalen die ik ooit had gehoord. Vol menselijke zwakheden, problemen, verraad-it afgebeeld een reëel beeld van de wereld voor mij. Hoewel ik dit zeer minimale mate terug dan, als een kind herkende; Ik alleen beseffen hoe relevant de Mahabharata gaat door tot datum.
De B.R.Chopra op de televisie uitgezonden seriële Mahabharata was deel van mijn weekend dieet van TV-programma's. Met haar prachtige cast en enkele klinken optredens had me gelijmd. Ik vond het Lac paleis incident een van de meest interessante delen uit de Mahabharata en dit spel is geïnspireerd uit hetzelfde.
Het hele concept van apparaat, bedenken, val, teller apparaat en ontsnappen leek interessant om aan te werken. Ik heb geprobeerd om het gebruik van deze concepten in mijn ontwerp van het spel ook. De route is ontwikkeld; het spel met haar open vloer is bedacht. De valkuilen kunnen worden geopend en tegen gesloten om te ontsnappen.