Stap 3: Het weer programmeringsinstrument
Zodra het instrument werd geassembleerd moesten we code uploaden zodat het instrument zou verzamelen en opslaan van gegevens. De taken die nodig zijn voor het programmeren van het instrument inclusief de Arduino softwareprogramma te downloaden naar onze desktop computer, voorbeeldcode verkrijgen via de website van SparkFun, en vervolgens uploaden van de code naar het weer instrument.
Deze taken, zijn in gedetailleerde volgorde...
- Bekijk de Sparkfun WeatherShield Hookup gids om te leren over het aansluiten en programmeren van de WeatherShield. De site van Sparkfun suggereert hun voorbeeldcode voor de WeatherShield laden.
- Downloaden van de open source Arduino Software naar onze desktop computer en sla de steekproef "schets" (Arduino bestanden heten schetsen) geboden door SparkFun aan de bibliotheek van de Arduino op onze desktop computer.
- Sluit het instrument weer aan onze desktop computer met de USB/mini B-kabel.
- Open het programma van de Arduino en de opdrachten van het gebruiken van het dropdown menu aan de bovenkant van progam scherm Selecteer de juiste COM-poort (wij gebruikten COM-9) om te communiceren via de USB.
- Open de Arduino schets 'Bestanden' menu van de Arduino-programma.
- Uploadbestand selecteren in het dropdown menu op het programma van de Arduino. Zodra het programma werd geüpload de lampjes op het weer instrument en OpenLog begon knipperen tijdens elke data acquisitie timepoint.
- Ten slotte we geverifieerd dat gegevens die door de opening de uitgang voor seriële controleren in het programma van de Arduino en de output van onze nu functionele WeatherShield waargenomen werd worden verzameld!
Met behulp van de Code van de steekproef hebben we besloten om te inspecteren en wijzig de codena het bekijken van de gegevens die zijn gegenereerd door onze weer-instrument. We verwijderd van de regels van de code voor sensoren niet geïnstalleerd op ons instrument en veranderde de gegevenssnelheid van de collectie naar 1 punt elke 10 seconden (meestal een trial and error proces bewerken). Het bestand bijgevoegd tot de documenten van deze stap onze herziene code.
Hartelijk dank Ga naar Jonathan Knieper, een nieuwe Lothrop-alumnus die ons leren om te navigeren in de Arduino software hebben geholpen en programmering van de stappen die nodig zijn in dit stadium van het project.