Stap 3: Ontwerpen van de illustratie
Brainstormen
Ik wist dat ik wilde mijn ontwerp gebaseerd te zijn op mijn favoriete gedicht - "Op werk" door Kahlil Gibran. Na het zoeken via het gedicht voor visuals te inspireren mijn kunstwerk, besloten heb ik op deze offerte...
"... Maar ik zeggen, niet in slaap, maar in de overwakefulness van noontide,
Dat de wind niet meer zoet tot de reus eiken dan tot de minst van al spreekt de messen van gras;
En hij alleen is geweldig die de stem van de wind verandert in een lied door zijn eigen liefdevolle zoeter gemaakt.Werk is liefde zichtbaar gemaakt."
Op basis van deze, ik kwam met de naam "WindSong" voor de gitaar, en wist dat ik wilde een ontwerp aan de wind gerelateerde...
Ik staarde mijn kunstwerk brainstormen door sommige ruwe gitaar shapes in mijn notitieblok schetsen en proberen verschillende lay-outs. Ik wist dat ik een vrouw - een personificatie van de wind wilde "spreken" uit het gedicht - en sommige planten, bomen en gras hierboven vermeld. Op het einde ik kon het niet vinden een plek om te gebruiken van de bomen, en besloot te wijzigen het gras paardebloemen worden weggeblazen.
Aanvankelijk ik wilde maken gedetailleerde illustraties als op Peter Cree van gitaren, maar vervolgens teruggebracht mijn ambities. Niet alleen een gedetailleerd beeld zou het fysiek moeilijk voor mij om te schilderen op een top van de gitaar, maar gelet nooit gewerkt met hout kleurstof vóór en had geen idee hoe het zich zou gedragen of hoe het kleuren mengen. Dus besloten heb ik om te gaan met een zeer eenvoudige 2D stijl van kunst. Ik had het idee van het maken van de foto's eruit gebrandschilderd glas, hakken het bord omhoog in kleinere vierkanten.
Dimensionering van de resonantiebodem
Voordat ik begon met het tekenen van mijn kunstwerk, wilde ik bepalen de exacte grootte en vorm van mijn resonantiebodem - sinds mijn gitaar lichaam was hand gevormde, het is iets anders dan het computermodel gebruikt om het te maken. Zodra ik ben klaar met mijn CARBON FIBER gitaar lichaam, mij zweem naar de contouren van het lichaam op sommige stukjes papier (eigenlijk, de restjes van schuim-board die ik in de Prullenbak gevonden) scan de schetsen in Illustrator. Ik trad ze samen in een overzicht, dan vergroot het licht aan alle zijden, om ruimte te maken voor eventuele fouten in het passen van de Raad van bestuur.
Tekenen & traceren
Ik had een ruw idee van wat ik wilde - een vroege schets wordt weergegeven in de derde foto. Mij beproefd tekening van de vrouw en de bloemen rechtstreeks in Illustrator, maar ik kon niet helemaal krijgen de resultaten die ik wilde. Zo liep ik naar Google beeldonderzoek iets die ik voor een stichting gebruiken kon te vinden.
Hier vergelijk ik de bronafbeeldingen die ik tegen het uiteindelijke product gebruikt. In het geval van de vrouw heb ik de tekening die ik online gevonden te maken van een tracering van haar gezicht profiel en lippen met behulp van het pengereedschap en spline gereedschap gebruikt. Ik heb enkele kleine aanpassingen aan de verhoudingen van haar gezicht na tracering. Later besloot ik dat ik hield niet van haar oorspronkelijke haren, dus ging ik trok in sommige nieuwe haar met de spline-tool.
Voor de paardebloem ik Illustrator de "live trace" functie gebruikt voor het rechtstreeks kopiëren van de plant en zaad peulen. Ik probeerde tientallen verschillende paardebloem beelden, en zelfs geprobeerd met enkele foto's van paardebloemen rond mijn appartement, maar in het einde dit silhouet beste gematched de 2D stijl van de vrouw. Maar ik hield niet van de peulen van zaad voor de gitaar - ze zag er rommelig en ik dacht dat ze heel moeilijk om te kleuren, zodat ik ze op een meer fundamentele vorm vereenvoudigd.