Stap 8: Programmeren van de Arduino
De andere, complexere bestand, is de hersenen van de operatie. Ik heb het heel grondig geannoteerde in de code, maar voel je vrij om te vragen mij vragen. Ik bied een paar gedachten over de code hier voor degenen die geïnteresseerd zijn.
De volgende variabelen zijn waard het spelen rond met, afhankelijk van hoe u wenst te gebruiken van het apparaat:
- resolutie zal het instellen van het voorbeeldinterval van de sensoren in milliseconden. Als u deze tijd te verhogen, de resolutie van de opname zal afnemen, maar yo zullen kunnen opnemen voor meer zonder geheugen opraakt.
- routeSamples is het maximum aantal punten van de gegevens die u kunt opnemen. U kunt dit verhogen, hebt u de geheugencapaciteit op uw apparaat. Een betere manier om langere routes opnemen zou afnemen van het bemonsteringstijdstip, resolutie.
- overtakePause is de minimale tijd een klimmer voorsprong op de andere doorbrengen moet voordat het registreert als een inhalen gebeurtenis. Dit is momenteel ingesteld op twee seconden om te voorkomen dat een snelle vlaag van conflicterende pieptonen wanneer twee klimmers hals en nek zijn. Daling ditmaal voor grotere verwarring en opwinding. Merk op dat hoewel het duurt twee seconden voor een geluid te spelen, de gele LED onmiddellijk op een inhalen gebeurtenis reageren zal door verlichting up of uitschakelen dienovereenkomstig. Dit kan gebruikt worden door rechters in een clinch.
Ik heb geprogrammeerd in een eenvoudige lineaire smoothing proces om de servomotoren beweging. Dit betekent dat zelfs als u van het torentje van de sensor met een zeer lage resolutie proeven, het torentje van de servo nog steeds de beweging terug soepel spelen zullen.
Als u dit hebt opgebouwd, moet u uw sensoren toewijzen aan uw servomotoren. Dit is helemaal niet moeilijk, het gaat slechts om een klein beetje stoeien. Zoeken naar het woord 'kaart' in de code om te zien waar dit relevant is.
Merk ook op dat de modi die hebben waarnaar ik eerder in dit Instructable iets anders in de code zijn genummerd. Modus 1 is onderverdeeld in modi 10 en 11, modus 2 in 20 en 21, met Mode 3 onderverdeeld in modi 30, 31 en 32.