Stap 12: Hop, Kikkertjes, Hop!
Arme Kikkertjes! Die slimme vos zit trying voor hem verleiden met vergadering nog lang genoeg om hem slok voor een maaltijd! Hop, Kikkertjes, hop!
(In alle breadboard/arduino stappen, wordt ervan uitgegaan dat u zal je arduino op uw laptop via USB aansluiten en uploaden van de schets opgenomen.)
De foto toont het fundamentele arduino/breadboard instellen voor de potentiometer en Servo motor combinatie. Omdat de servomotor een langere triple draad van eigen heeft, kunt u een jumper wire rechtsaf naar het einde van elk van de drie "slots" op de servo motor draad plaatsen en laat vallen hen in de zelfde gaten zoals getoond op het breadboard.
In mijn vak/diorama setup van xerox, de Servo motor draad helemaal naar beneden via de sleuf bereikte ik gesneden, onder de doos deksel base en die onder de voorste rand van de basis. Het was vrij eenvoudig uit te voeren van een langere jumper draad uit de sleuf van de grond op de draad met de massa, zoals voor de motor op het breadboard; uit de sleuf van de macht op de servo motor draad aan de macht zoals voor de motor op het breadboard en uit de derde sleuf tot en met 9 pin op de Arduino.
Om te helpen Kikkertjes springen uit de greep van de Vos, de kikker te plaatsen, zodat het midden van zijn rug op één lijn staat met de arm van de servomotor zoals u het op de diorama geplaatst. Gebruik een kleine schroevendraaier te Draai de potentiometer en dus de arm van de servo zodat het drukt de frog's achterop totdat het dia's uit de bodem en maakt hem springen!
(Met dank aan Sparkfun en Arduino voor het maken van hun programmering voor iedereen open!)