Stap 3: Wijzig de voorbeeldcode
Ik zal laten zien hoe het aanpassen van de voorbeeldcode van de Arduino te vinden op de wiki product DFRobot om te werken met de wijziging.
In de sectie definieert een nieuwe constante voor de reset-schakelaar:
#define btnRIGHT 0
#define btnUP 1
#define btnDOWN 2
#define btnLEFT 3
#define btnSELECT 4
#define btnRESET 5 / / add reset
#define btnNONE 6 / / hernummeren van 5 tot en met 6
Wijzig de standaard retourwaarde van de functie read_LCD_buttons():
Return btnNONE; Als alle anderen falen, terug dit...
Return btnRESET; eventuele resterende waarde minder dan 1000 moet te wijten zijn aan de druk op de knop reset
Een zaak aan het switch blok van de belangrijkste loop-functie toevoegen.
Case btnRESET:
{
LCD.Print("Reset");
breken;
}
Hier is de volledige gemodificeerde voorbeeld. Vergeet niet om de code in de functie van de read_LCD_buttons() wijzigen als u van V1.0 gebruikmaakt.