Stap 3: codering
Het eerste deel voor de codering is het downloaden van drie bibliotheken voor de Arduino. Te doen ga dit naar:
De code die we met opmerkingen schreven is gekoppeld. Voor sommige reden hadden wij niet geluid reactiviteit als een van de instellingen voor de roterende schakelaar. Dit dwong ons om twee verschillende programma's. Is alleen de bas reactiviteit en het andere programma omvat de score te houden, het regenboog-effect, en een doolhof ontwerp. (Kunnen we veranderen de programma om te maken van alle ontwerpen die we willen.) Brachten we eigenlijk een tijdje proberen te gebruiken slechts één programma, maar we konden niet postuur uiterlijk op het probleem. Maar dit doet niets af aan het plezier van de tabel, en dus we besloten het was fijn.
Voor de bas reactiviteit leest de Arduino de frequentie van het geluid gehoord door de microfoon. Wanneer de microfoon hoort een laag genoeg frequentie (het 450 hz was voor ons een goede limiet aan) de Arduino kiest willekeurig ofwel een rij of de hele matrix van LED's te knipperen van een willekeurige kleur. Het is dan een klein beetje vertraagd voordat het opnieuw kan knipperen. Dit leidde tot een zeer indrukwekkende bas reactieve tabel doen.
Het geluid reactiviteit programma heet SoundReact en de andere is LedTest. De twee monster filters moeten worden opgenomen met de belangrijkste bestanden voor elk programma.