Stap 2: De pomp/klep aandrijven
We wilden het water te schieten in reactie op de muziek liven omhoog elke partij sfeer. Dus, we moesten beginnen met het vinden van een manier om te verbinden de klep naar de pomp. We hebben overwogen verschillende buis maten om te proberen te krijgen van de twee elkaar passen, maar we vonden het ingewikkelder dan dat. Wij trachten opwaarts having een adapter machinaal aanpassen aan binnenkant van een stukje buis die zou sluit zonder speling aan de pomp. De andere kant werd ingedrukt op het ventiel (hierboven afgebeeld). Aan de andere kant van de klep vonden we een sanitair stuk van apparatuur die gaf ons een meer geconcentreerde stroom in plaats van een brede uitloop (hierboven afgebeeld).
Wij vastbesloten vervolgens welk stuk was om constant gevoed worden en die moest reageren op muziek. Aanvankelijk wilden we constant vermogen van de pomp en het ventiel aan en uit zetten. De pomp werd aangedreven door wandcontactdozen terwijl het ventiel moet overal tussen 8V en 12V openen. We getest deze configuratie en er worden te veel tegendruk gemaakt wanneer de pomp zou lopen met het ventiel af. Dus, we onze denkproces herschikt en voortdurend aangedreven de klep tijdens het draaien van de pomp in- en uitschakelen. De wisselstroom in het bovenstaande diagram is afkomstig van de muur en loopt naar een 12V transformator terwijl de switch sluiten zou wanneer 5V werd verstrekt aan het door de Arduino. Dit geëlimineerd de kwestie van de tegendruk en werkte veel beter voor ons. De fontein was eigenlijk in staat om te bereiken van een aanzienlijke hoogte met de stroom. Met dit kwam er echter problemen van richting en spatten. We waren in staat om te oriënteren dat ventiel en de pomp zodat gewichten gecompenseerd en de klep rechtop schieten zou. Toch een meer veilige manier om dit te doen en te elimineren spatten zijn twee aspecten die wij willen behandelen in de toekomst stappen.