Toen ik begon met het maken van deze hoofdtooi zei een heleboel mensen dat het herinnerde hen van HR Giger. Nu, ik heb altijd al behoorlijk bang van vreemdelingen, ik houd niet van horrorfilms en ik overweeg Alien met een hoofdletter A als het meest angstaanjagende wezen ooit gedacht. (In alle ernst ik soms controleren binnen mijn slaapkamer kast voordat ik ga slapen omdat ik geloof oprecht dat er Alien kon worden verstopt in daar). Ik zou nooit hebben gedroomd van het maken van iets geïnspireerd door mijn ergste nachtmerrie, dus mijn eerste reactie op deze beoogde complimenten, was, in feite, horror. Maar als het bewijsmateriaal bewaard stapelen zich op, heb ik besloten dat een deel van de Batman-achtig van mijn onderbewuste moet hebben geweten dat wat ik echt ik nodig om te omhelzen mijn grootste angst en er was een deel van mijn identiteit door het creëren van dit stuk.
Deze zendspoel is onderdeel van een compleet kostuum, die ook het El Wire en lederen ketting en de lederen Cybergothic schouder Armor van twee van mijn vorige Instructables. Ik niet met zekerheid zeggen waar de bewuste inspiratie voor deze hele outfit uit kwam. Ik was niet zeker denken van Giger, maar ik had gekeken naar de structuur en de vorm van een heleboel zeedieren, robots en andere vreemd uitziende wezens. Ik probeer altijd te maken van de kostuums die de geest van een wereld die me roepen, intrigeert zonder daadwerkelijk direct het nabootsen van alle wezens in deze wereld. In dit ontwerp die ik proberen gebruik te maken van de herhaling van vorm en zelf-gelijkenis wilde te roepen iets dat werd gekweekt, niet gebouwd.
Dit stuk bleek te zijn van een ernstige patroon waardoor uitdaging, en er zijn zeker dingen die ik anders in een ander iteratie doen zou. Maar ik hou ook van de bijna insect-willen, biomechanische, en ja, enigszins Giger-achtige, esthetiek van de vorm die ik kon tot stand brengen met behulp van deze techniek. Ik denk dat deze methode van het opnemen van El Wire el wire in leder heeft veel potentieel, en ik ben blijven om te verkennen in latere ontwerpen.