Stap 1: Het platform overzicht
De afbeelding toont de "architectuur" van hoe deze-project is verbonden. Het Blynk deel is de verbindingselement. De jongens op www.blynk.cc bieden ook cloud diensten, maar ik graag gebruik maken van een lokale server, omdat die de meeste latency elimineren zal en treinen moeten snel inspelen op uw opdrachten.
De Arduino UNO zal sturen de opdrachten uit naar uw treinen via de NRF Analoger Funksender (voor toekomstig gebruik: kunt u opdrachten uit de trein terug naar de controller te...). U zal geven opdrachten via de Blynk App uit aan de Arduino UNO-controller.
Nu gaan we om de Blynk lokale server te maken. Deze software is Java gebaseerd dus het zal draaien op iets dat Java ondersteunt. Dit omvat de Raspberry Pi, maar ik denk dat het is een beetje te vertragen. Ik voer de serversoftware van mijn MacBook, die prima werkt.
Kunt u hier
Daar vindt u een uitleg van de lokale Server van de Blynk en het configureren van spullen. Voor deze tutorial moet u niet lastig vallen met het configureren van de server. Het draait prima hiervoor uit de doos. Ook de certificaten zijn niet echt nodig want ik neem aan dat u zult niet met deze server 24 x 7 verbonden met Internet, zodat iedereen met uw treinen spelen kan (... Nou, er is een idee...). Blynk heeft een zeer actieve community en de ontwikkelaars van dit stelletje zijn ook echt actief op het forum, dus u veel vragen er ook vragen kunt :)
Zodra je deze up en running (die duurt ongeveer 20 minuten) kunnen we naar de programmering van het knooppunt van de domeincontroller en het configureren van het Dashboard van de Blynk op uw mobiele apparaat. De snelste manier om te controleren van de server wordt uitgevoerd is door te doen een "telnet localhost 8443" van uw lokale computer. Als u de verbinding verbroken echt snel, het werkt.