Stap 2: Controller
Zoals ik al zei in de inleiding, is het wellicht verstandig om een MEGA voor dit project in plaats van een UNO. De bibliotheken zijn niet de kleinst in grootte en ook geheugen begint te krijgen van een probleem voor mij persoonlijk en alles wat ik doe is de treinen voorwaarts en achterwaarts bewegen...
Ik heb een voorbeeld controller.ino bestand om te uploaden naar je Arduino aangesloten.
De hardware aansluiten met je Arduino komt de volgende (of eerst wat je zelf wil!). Ik wil eerst controleren of het deel van de Blynk correct functioneert dus We een ethernet-interface voegen. Ik hou van de goedkope ENC28J60 omdat er vrij veel super stabiel en spotgoedkoop. Ik heb het aangesloten op met een kleine, zelfgemaakte schild zoals je kunt zien. Dit komt omdat zowel de NRF-zender en de ENC de bus SPI gebruiken om te communiceren. Het verschil is de CE en CSN pinnen op de NRF. Ik veranderde die pin 9 en 8 in plaats van 9 en 10. (Ja, ik weet het, sommige draden zijn een beetje verbrand, of goed gedaan als je wilt;-).
De laatste ENC van die ik heb besteld kan worden aangedreven met of 3.3V als 5v, zodoende u uw keuze met die voeren annuleerteken. De NRF is een 3,3 v apparaat, dus oppassen!
Alle draden aansluiten als volgt aan uw UNO
ENC28J60:
- CS > D10
- SI > D11
- DUS > D12
- SCK > D13
- RST > RESET (als u wilt, dit is niet echt nodig)
- INT > D2 (waarschijnlijk ook niet nodig, maar ik vastgehaakt het toch)
- VCC > 3,3 v of 5v, zorg ervoor dat u de juiste pin nemen
- GND > GND
NRF24L01
- VCC > 3,3 v
- GND > GND
- CE > D9
- SCN > D8
- SCK > D13
- MOSI > D11
- MISO > D12
Nadat u alles vastgehaakt moeten we voor het genereren van een token Auth-code op onze mobiele apparaat te identificeren uw hardware naar de Blynk server. Installeer de Blynk app en nu druk op de drie kleine puntjes op de loginpagina. Nu dit tot aangepaste instellen en voer het IP-adres van de lokale server. Nu wanneer u op OK drukt, kunt je gaan en een gebruiker maken. Het zal automatisch inloggen en u ziet iets als 'Maak Project aan'. Dus, maak een nieuw project en selecteer de juiste hardwareplatform. Daarna klik u op het Auth-token, zal krijgen gekopieerd naar uw klembord of proberen te typen... want we zijn niet geconfigureerd met de lokale Server, mail werkt niet, dus je moet krijgen de Auth token een andere manier. Kopiëren naar Klembord en mailing het aan jezelf werkt prima. Klik op 'Maak Project aan' nu.
Je zal eindigen met een lege dashboard die we nodig hebben om te configureren. Als u tik ergens op het dashboard komt u aan een lijst van Widgets die u aan uw dashboard toevoegen kunt. U kunt beginnen met het toevoegen van twee grote schuifregelaars. De eerste schuif die we gebruiken gaan om te controleren de snelheid van de trein en de andere om te selecteren welke trein we zullen controleren.
Ook een knop toevoegen. Deze knop zal bepalen als de trein vooruit of achteruit beweegt.
OK, we kregen een dashboard, nu het bewerken van de schets (die je al gedownload natuurlijk ;-) en vervang de auth token en IP-informatie voor uw netwerk. Vergeet niet om de "server_ip" verwijst naar uw lokale server wijzigen. U kunt het hele ding nu uploaden aan de Arduino UNO-controller.
Als u alle fore genoemde bibliotheken hebt geïnstalleerd moet u goed om te gaan! Als u uw lokale Blynk-server is gestart, kunt u de logboekbestanden in de log / map en controleer het bestand blynk.log. Het moet vermelden ergens "hardware lid". Dit betekent dat de hardware is gevonden. U wilt op uw mobiele apparaat, tikt u op de knop afspelen op uw dashboard in de hoogste-juiste hoek. Als u een bericht krijgt "Je Arduino is offline" je iets verkeerd hebt gedaan, maar normaal gesproken moet het gewoon doen niets omdat het verbonden.