Stap 6: Inneming en decoderen
Met alles op zijn plaats en gekalibreerd, uw resolutie ingesteld op 1024 x 768 en openstellen van de drie cosinus beelden en ze volledig scherm, één filter tegelijk weergeven. De meeste werkende systemen hebben een ingebouwde in spiegelbeeld viewer, waarmee u gebruik "slide show"-modus en stap vooruit handmatig. Indien nodig in uw camera in te zoomen. De projector focus op het onderwerp, niet achter hen. Probeer aan de voorbeeldafbeeldingen zoveel mogelijk.
Decoderen van Setup
Eenmaal gevangen, uw afbeeldingen overbrengen naar de computer en resize hen, hen te heroriënteren naar de staande afdrukstand eventueel. 480 x 640 is een goede maat om mee te beginnen. Dat zou kunnen klinken kleine, maar vergeet niet: dit is 300 k punten of 600 k driehoeken! Naam van de afbeeldingen om te "phase1.jpg", "phase2.jpg" en "phase3.jpg" en vervangen de voorbeeldafbeeldingen. Zorg ervoor dat de beelden zijn in orde. Het is niet belangrijk welke voorop, net wat het patroon geleidelijk in 2π/3 stappen van beeld naar beeld beweegt.
Decodeer Parameters
Er zijn drie decodeer parameters: lawaai drempel, zskew en zscale. Zowel de zskew als de zscale zijn afhankelijk van de configuratie van de projector-camera, en de Ruisdrempel hangt af van de helderheid van het onderwerp, evenals het omgevingslicht. Met andere woorden, als uw camera en de projector uitgevoerd worden, hoeft u alleen te tweaken van zskew en zscale eens. zskew en zscale zijn gerelateerd aan de twee metingen beschreven in stap 1 (afstand tussen de camera en de projector en de hoek tussen camera en projector).
Eerst tweak de Ruisdrempel zodat om het even wat die is te donker om te decoderen heeft geen invloed op de decodering. Overal van 5-20 is een goed uitgangspunt. Wijzig de zscale zodat de punten wat diepte hebben. Controleer of de diepte is in de goede richting, en dat uw onderwerp is niet omgedraaid links-rechts (of echt binnenstebuiten, als een spiegel). Tot slot, zskew te wijzigen, zodat de punten correct zijn schuin. Als uw camera op zoek is naar beneden iets naar een verticale muur, moet de muur leunen naar voren iets. Wijzigen van de decodeer parameters is een iteratief proces: soms moet je één recht te krijgen voordat u kunt zien hoe de anderen veranderen.