Stap 3: Uren software foutopsporing
Toen ik hem de OLED-scherm kocht heb ik alleen vluchtig onderzoek, denken dat omdat de opmerkingen zei dat het zou zijn gemakkelijk te gebruiken dat ik zou kunnen een beetje code schrijven en worden gedaan.
Zoals mij uiterlijk stichten...
De opmerkingen zei dat het makkelijk te gebruiken voor de Arduino.
Ik had gedacht dat omdat de Arduino platform werd gebouwd op de atmega328p, dat het gemakkelijk om poort code die bestemd zijn voor de Arduino in AVR studio 6 zijn zou, de IDE ik gebruik voor dit project. Dit is niet het geval. Arduino code kan worden overgezet te worden gewerkt met in AVR Studio 6, maar het proces omvat een heleboel shenanigans met Bibliotheekinstellingen en vastleggen bestanden halverwege interne compilatie in de Arduino IDE (en je moet de Arduino IDE geïnstalleerd hebben). Ik heb niet het gevoel als het installeren van een ander IDE om gewoon gebruik maken van sommige bibliotheken...
Het leek minder werken aan net omgekeerd-ingenieur de sparkfun bibliotheek en herschrijven van de stukken van het ik nodig--het absolute minimum. Na ongeveer 12 uur kreeg ik het scherm in te schakelen. Een beetje later was ik in staat om erachter te komen de geheugen-regeling en methoden te schrijven. De resulterende code is op de github repository voor dit project hier.