Stap 6: Experimenteren 2: Trip Wire Laser Alarm
Voor dit dat ik schakelde mijn zoon als hij heeft een van deze SPY kids laser licht alarm wordt ingesteld en op acht jarige leeftijd hij dacht dat het zou indrukwekkend om te doen.
Samen we zetten de laser en stuiterde van het door de gang met behulp van de set spiegels die kwam met het speelgoed, de enige beetje die we niet gebruikten was de speelgoed alarm pickup dit vervangen door de Sensor van de Arduino.
Vanwege het schild rond de LDR we waar in staat om ervoor te zorgen dat de laser het oppervlak van de sensor geraakt. Dit keer ik denk de witte buis geholpen als het dat het gevolg van sommige van de lichtbundel binnen en maakte het gemakkelijker om de meest licht op de LDR mogelijk te krijgen. De hoop was dat als iemand brak de lichtbundel wij zou kunnen:
- Om te beginnen zeggen dat de balk had gebroken, en
- Ten tweede zien als we konden vertellen hoe lang het is geweest voor gebroken.
Mijn dochter had een vriend rond dus we het een spel in twee delen maakte.
Spel 1 - vermijden (afbeelding: Trip Wire spel Test 1)
De eerste was om te zien als ze de corridor zonder verbreking van de lichtbundel kunnen omhoog:
- U kunt zien op de grafiek die persoon 1 ging de meest aarzelende wel de balken van de tijdsduur tussen lezing veranderingen, sneller maar kreeg als ze langs verplaatst. (dit was de vriend van mijn dochters)
- Mijn dochter nam de langste tijd doordringt en lijkt te nemen de minste tijd breken van de balken, toen ze dat deed.
- Tom was het de snelste en niet breken van de balken zoveel als de meisjes deed, maar hij had het voordeel van het instellen van de spiegels van in de eerste plaats geholpen te hebben.
Game 2 - Race (afbeelding: Trip Wire spel Test 2)
Wie de snelste reis door het eerste breken van de eerste straal (markeren het begin) kon doen en dan daarmee naar het einde en terug zonder te breken in een meer dan eindelijk breken de dezelfde lichtbundel als voorheen ter gelegenheid van het einde van de termijn.
- U kunt zien een verschil in de omvang van de twee grafieken de Game één grafiek overspanningen 60 milliseconden terwijl de Game 2 grafiek slechts 14 milliseconden - ik heb dit tot een mogelijkheid die de spiegels iets tijdens de eerste wedstrijd (heel goed mogelijk verplaatst kunnen aangezien er een laminaat vloer die heeft een beetje flex in het als gevolg van de isolatie eronder. Dit resulteerde in een lagere reactie van de sensor, maar nog steeds leesbaar. Ik heb niet ook het verschil ditmaal als het verbergt de gegevens uitvoeren.
- Tom ging eerste en deed beter dan de vorige keer niet breken alle balken met uitzondering van de eerste Boon op begin- en einddatums van zijn run, maar hij het langst duurde
- De vriend van mijn dochters gingen vervolgens en voltooid sneller dan Tom - ik denk dat de variatie in haar run was te wijten aan de vermindering van de gevoeligheid als ze langs de spiegels stuiterde.
- Mijn dochter won de race die ze lijkt te zijn geweest meer carful dan haar vriend met de lijn wordt stabieler dat ze niet breken alle balken dan degene die ze moest, echter hebben ze het doorbrengen van een redelijke hoeveelheid tijd in de laatste bundel, maar zoals ik het einde betekende als de eerste verandering in niveaus ze de snelste was.
Alle drie genoten dit te doen, maar het was theetijd, dus we moesten stoppen op dat punt.