Stap 4: Lane Selector
Nu we de mogelijkheid om te belemmeren hebben te verschijnen op het scherm, nodig hebben we om hen te vertellen waar te gaan. We stellen eerst uitgangen in de entiteit genaamd pick_a_lane. Deze uitgangen zijn obst_to_lane_1, obst_to_lane_2, obst_to_lane_3 en obst_to_lane_4. Wij twee signalen gemaakt, lfsr en lfsr_next, die 16-bits binaire getallen met drie willekeurig geplaatst zijn. Nadat deze signalen zijn gemaakt maakte we een proces genaamd lfsr_seq met alleen game_clock in de lijst van de gevoeligheid. De lfsr krijgt lfsr_next alleen op de stijgende rand van klok. Vervolgens hebben we een grote if/else-instructie die een van de straatjes kiest om de obstakels op basis van de decimale waarde van lfsr. Als obst_in van de obst_generator LFSR niet een, is dan geen obstakels worden gegenereerd. Na de als verklaring, hebben we weer een proces genaamd lfsr_comb met een XOR-instructie te psuedo-randomize de volgorde.