Stap 8: Graphics
Nu we hebben bedacht hoe de belemmeringen en de speler die op het scherm getekend te krijgen, moeten we om hen te vertellen waar te gaan. Met input van pixel_clk, player_loc, obst_locs_1, obst_locs_2, obst_locs_3, en obst_locs_4 en een uitgang genaamd rgb kunnen wij met deze taak begint. We moesten kiezen hoe groot we wilden alle vakken op het scherm worden en waar precies we wilden hen. Eerst moesten we de twee signalen, draw_plyr en color_selector maken. Deze signalen zal bijdragen tot het vestigen van de vakken. Dan moeten we 11-bits ingangen, hcount en vcount, te converteren in gehele getallen. We doen dit omdat het het gemakkelijker maken zal om locaties op het scherm aanwijzen. Vervolgens schreven we een zeer grote OR verklaring met 32 opties voor elk van de vier rijstroken.
Ook moesten we vertellen wanneer om te trekken van de speler. We vertelde te trekken van de speler (draw_plyr) alleen wanneer er hoge opnieuw met behulp van een OR-instructie om het te vertellen waar het op het scherm om te worden getrokken.
Tot slot moesten we voor onze afbeeldingen geven alle vakken hun aangewezen kleuren. We besloten de belemmeringen te zijn blauw en de speler worden wit. De speler is wit tijdens het spel. Wanneer de lose_state wordt bereikt, de speler zal rood impliceert "Game Over".