Stap 3: Een Fractal Shape zoeken
Op dit punt uw scherm moet er ongeveer uitzien als de eerste afbeelding. Met de Navigator-venster open en de eerste vooraf ingestelde vorm zichtbaar en het palet uitgebreid tot het recht. Dit is een drukke, maar we zijn pas na een paar van de schuifregelaars.
Wees voorzichtig met de knoppen langs de onderkant van het navigatie venster. Dit zijn een ongelooflijk leuke manier om te bewegen van de camera en het verkennen van de shape. Ik hoop u speel rond met hen na deze tutorial - maar de "van het schijfje ' stap werkt niet zo gemakkelijk als u de camera verplaatst.
1) smack in het midden van de rechterkant ziet u de eerste van 3 formules waarmee deze vorm. Dit eerste één is sphereIFSgeëtiketteerd. Hier ziet u de variabelen hieronder, samen met de schuifregelaars.
2) Just links is een kleine keuzeschakelaar voor de formule. Klik dat tweemaal, pijl-omhoog om naar Formule 3. Het moet genIFSworden geëtiketteerd. Voel je vrij om te sleutelen aan een van de parameters, maar deze zal snel interessante resultaten opleveren.
3) er is een schuifbalk verbergen naast deze drie schuifregelaars. Beweeg uw muis er, vervolgens Schuif naar beneden naar de onderkant van de lijst van genIFS variabelen. Zoek de ingangen geëtiketteerd rotatie X, draaiing Y, en Z van de rotatie.
4) een greep van één, Schuif ze een beetje en Bekijk de wijzigingen in het navigatie venster. Nieuwe shapes!
5) goof rond met de schuifregelaars en krijg een gevoel voor hoe de shapes verandert. Spiegelen tussen de drie formules als ya. Houd in gedachten dat de wetten van de fysica in effect wanneer u dit ding afdrukt zal gaan.
6) u zult ook willen proberen en houd de shapes binnen de weergave van de camera's, een beetje groter of kleiner is ok. Dit zal gemakkelijker de volgende stap. Als je echt nodig hebt om in te zoomen of uit een beetje, u de camera met het muiswiel (of w- en s-toetsen inzoomen kunt).
7) is het zeer waarschijnlijk dat u zult tegenkomen van shapes die de cameraweergave verdoezelen, of schiet weg in de ruimte, of verdwijnen. Uw beste weddenschap in eerste instantie zal worden langzaam, het veranderen van een schuifregelaar vervolgens naar de andere verplaatsen en zie de interactie van de wijzigingen. Vergeet niet dat u altijd die Parameter knop duwen kunt om alles.
8) wanneer u een vorm die u wilt hebt gevonden, drukt u op de weergaveknop aan Main aan de linkerkant. Dit stuurt uw nieuwe vorm terug naar het belangrijkste weergave venster.
9) Klik terug naar het hoofdvenster. Druk op de 3D knop berekenen. Hiermee krijgt u een nauwkeuriger weergave van de vorm. Desgewenst verdere wijzigingen aanbrengen, ga terug naar het venster van de Navigator te sleutelen, en gebruik vervolgens de weergave aan Main knop weer.
Nu zijn we klaar om te beginnen de reis vanuit virtuele object met Real Life doodad. We blijven Mandelbulb 3D gebruiken in de volgende stap.
Verdere!
Ik heb een screencast te tonen van deze (en andere) stappen opgenomen.