Stap 4: Het schijfje
Wij zullen springen door de de eerste hoepel met een functie genaamd Voxel stapels. Dit gebruiken we voor onze object snijd in dunne plakjes, die zal worden vertegenwoordigd door een reeks zwart-witafbeeldingen. Vervolgens gebruiken we Fiji te monteren die in een goede 3D netobject.
Als we geluk en onze vorm samenwerkt, dan is deze stap is een geen-brainer-nr.
1) terug in het hoofdvenster van Mandelbulb 3D, druk op de tab hulpprogramma's en vervolgens de Voxelstack knop.
2) druk op de knop importeren parameter van belangrijkstegeëtiketteerd. Hiermee kopieert u onze fractal vorm van het belangrijkste venster naar deze Voxel export-venster. Ziet u niet uw hele object op dit punt, misschien net een verstrooiing van kubussen- of niets.
Dit deel van het proces is minder voorspelbaar dan de anderen. Dit is een reden waarom ik koos voor de startende parameters die we gebruikten. Als uw vorm ongeveer dezelfde grootte als de eerste voorinstelling, dan we gewoon hier sommige specifieke waarden kunt invoeren, en wij zullen klaar om te gaan.
3) de Totale schaal vermelding vinden. Druk die op pijl-omlaag 9 keer, of .42 aangaan met alle 3 van de X-, Y- en Z-schaal-opties. Hiermee wijzigt u de totale grootte van ons doel. Moet u delen van uw object komen in beeld.
4) de verschuiving van de Z -vermelding vinden en verandering die tot 22,5. Dit wordt ons doel dichter verplaatst naar de 'camera'.
U moet nu een dikke, lage rezversie van uw object zien. Denk aan dat weergavegebied als een grote kubus vol met kleinere kubussen. Wat wij willen is voor het object te zweven in het midden van dat (onzichtbare) vak. Wij willen ook dat het te vullen-up meeste van dat vak.
5) kijk voor de opties van Max voorbeeldformaat . Kies 256. Klik op de knop Voorbeeld berekenen . U ziet de shape wordt getekend, terug naar voren. Dit zijn de lo-rez segmenten wordt getrokken en gestapeld in het vak weergave.
6) de sslices bekijken zoals ze zijn opgesteld. De vorm is waarschijnlijk in het algemeen bolvormig. Als de segmenten zijn getekend moeten u zien het zichtbare gedeelte van uw object te beginnen klein, dan groeien groter als het bereikt het midden, dan weer als het kleinere de voorkant bereikt. Als u het heeft alle 256 segmenten tekenen, moet u een spookachtige versie van uw gehele object zien.
Dit is een goede plek om een beslissing te nemen of dit een goede kandidaat voor afdrukken in 3D is. De ingewanden van het object kunt u zien als het wordt getekend en krijg een beter beeld in je hoofd van zijn ware vorm. Zijn alle onderdelen aangesloten? Zal de dunste secties ondersteunen de vorm? U zult ook willen overwegen de beperkingen van uw 3D-printer.
7) als uw object lijkt alsof het wordt afgekapt op de randen - misschien als een marshmallow gevuld in een glazen doos - dan is het te groot. Gebruik de knop van de algehele omvang uw object om kleiner te maken tot het past.
8) als uw object uit het midden en aan de ene kant afgesneden, gebruiken de X, Y, en/of Z gecompenseerd instellingen tab dichter naar het midden. Als u niet de camera verplaatst in de stap 'Een Fractal-Shape zoeken', dan hoeft u waarschijnlijk te wijzigen deze verschuivingen.
Zodra uw object ziet er gecentreerd en naar behoren wordt geschaald zijn we klaar om de afbeeldingen exporteert. We moeten een lege map te houden van deze foto's samen met een paar andere dossiers die we creëren zullen als we gaan.
9) vind de optie etiket van DE: en verander het in 3. U kunt denken aan dit als het de dikte van de muren van uw object. Als u hebt spichtige bits of details die te klein zijn om af te drukken, kunt u deze waarde 'opblazen' uw object verhogen. Een lagere waarde van DE werken mogelijk met een dikkere, stevige vorm.
10) Stel de optie Z segmenten tot 800. Dit zal leiden tot 800 beelden die elke 800 x 800 pixels. Een goede, medium rez-scan. Als uw systeem laag op RAM is u zou kunnen proberen iets ongeveer 500 segmenten. (Weet u als 800 is teveel als u een Out Of Memory foutmelding krijgt wanneer wij de Fiji-app gebruiken.)
11) Klik op de knop van de Uitgang van de map en kies een lege map voor het opslaan van de beelden.
12) Klik op de knop Start rendering segmenten . De afbeeldingssegmenten begint weergave boven in het hoofdvenster van Mandelbulb 3D.
Kijken ze terwijl ze tekent krijgt u meer info over de structuur van uw object. Dit kan u helpen beslissen als het DE: instelling van stap 9 geeft u de gewenste resultaten. It's ok als er een lege, zwarte frames aan het begin of einde. Er is een frame nummer tellen op het Voxelstack-venster dat u kunt beoordelen de progess.
13) als u niet als wat je ziet, zoals de segmenten zijn waardoor u de Stop-knop in het hoofdvenster raken kunnen, ga dan terug naar het venster van de Voxelstacks wijzigingen aan te brengen. Wanneer alle segmenten zijn gedaan waardoor de stopknop zal veranderen terug om te zeggen berekenen 3D, en er zal worden 800 glanzende nieuwe foto's opslaan in uw map.
14) gedaan en gedaan. U kunt deze shape opslaan voor later. Druk in het hoofdvenster op het tabblad Opslaan en vervolgens de Volledige M3i opslaan knop. Kies een bestandsnaam en opslaan van uw creatie. U kunt dit later gewoon zoals u het eerste vooraf ingestelde bestand gebruikt.
In deze video tutorial laat ik een meer algemene versie van dit proces zien: