Stap 7: Schoonmaken van uw Mesh
Hier is een andere app met een overweldigend aantal functies. :) Ons doel is te verminderen van het aantal veelhoeken die deel van onze mesh uitmaken en gladstrijken van enkele van de randjes veroorzaakt door het proces van snijden. Ook moeten we ervoor zorgen dat het net goed opgemaakt en geschaald om af te drukken.
1) vracht opwaarts Meshlab. Kies in het menu Bestand -> Importeren Mesh...
2) de .obj bestand opent dat we met Fiji gemaakt. Het zou een minuut of twee voordat het object wordt geïmporteerd en weergegeven.
Recht nu ons doel is soort van binnen-out. Dat is waarom het ziet er donker.
3) uit het menu kies Filters -> normaal, kromming en oriëntatie -> Omkeren gezicht oriëntatie. Klik op toepassen vervolgens op de knop sluiten . Nu uw object weergegeven worden moet.
Een paar stappen voor een snelle schoonmaak...
4) Kies uit het menu Filters -> reinigen en Repairing -> Samenvoegen nauwe hoekpunten. Laat de instellingen op default (1%) en klik op toepassenen vervolgens op sluiten. Dit zal het combineren van willekeurige punten op het model die zeer dicht bij elkaar.
5) Kies uit het menu Filters -> Remeshing, vereenvoudiging en wederopbouw -> Nauwe gaten
6) nu een beetje Voodoo goed opmaken de gezichten van het object. Kies uit het menu Filters -> normalen, kromming en oriëntatie -> dat heroriënteren alle gezichten coherente . Waarschijnlijk ziet u geen visuele wijzigingen op deze stap.
7) dit is misschien wel de beste menu optie evar. (^_^) Kies uit het menu Filters -> Remeshing, vereenvoudiging en wederopbouw -> Quadric rand ineenstorting decimering !! Dit zal het aantal veelhoeken die deel van onze object uitmaken laten verminderen. We schieten voor ongeveer 99,000 gezichten, want dit het favoriete nummer op Shapeways is. Ze accepteren maximaal een miljoen polys maar het is waarschijnlijk het beste zaken eenvoudig te houden voor nu.
8) waar het Target nummer van gezichten, zetten 99000 zegt
9) de vakjes aangevinkt: behouden normaal, optimale positie, Planar vereenvoudiging, en na vereenvoudiging. Schakel de anderen.
10) klikt u op toepassen. Meshlab zal analyseren uw mesh en weer op te bouwen met behulp van 99,000 veelhoeken. U ziet het aantal gezichten bij bodem van scherm verandering vermeld wanneer het is gedaan.
11) laten we de vorm een beetje glad. Kies uit het menu Filters -> Smoothing, kuip, en vervorming -> HP Laplaciaan glad. Druk op toepassen vervolgens sluiten. Veel andere smoothing opties in dit menu als u wilt experimenteren.
Gezegend Noodles - we zijn bijna klaar!
12) Kies uit het menu Filters -> reinigen en Repairing -> verwijderen gezichten van niet spruitstuk rand..
Nu moeten we alleen onze object schalen zodat de printer weet hoe groot het moet zijn. Houd er rekening mee dat hoe groter en compactere uw object, hoe meer het zal kosten. Bekijk deze richtsnoeren van Shapeways voor meer details. Ik zou aanraden een klein voorwerp op eerste, misschien 50mm op een kant proberen.
15) in het menu kies Fliters -> normalen, kromming en oriëntatie -> transformeren: schaal
16) er zijn twee afzonderlijke stappen die wij in dit venster presteren zal. Eerst zullen we ervoor zorgen dat het object in een 1 x 1 x 1 eenheid vak past, dan zullen we het schaal tot aan de grootte die we willen.
17) Controleer het vak schaal tot eenheid bboxgemarkeerd. Druk op toepassen. .
18) uw object zal waarschijnlijk verdwijnen. Het is niet gegaan, alleen verbergen. Druk op CTRL-H het om weer te zien.
19) UNcheck de schaal tot eenheid bbox. Zorg ervoor dat Uniforme schalen wordt gecontroleerd.
20) waar het zegt de X-as, geef 5. Klik op toepassen. Geef 10op in het vak dezelfde X-as . Klik op toepassen. Dit geeft ons een object dat zich 50mm (ongeveer 2 duim) over. Twee aanpassingen zijn nodig omdat de aanvrager slechts waarden tot tien duurt. Ga een beetje groter als je zijn gevoel moedig en niet erg uitgaven een beetje meer op de print.
Voel je vrij om te denken over deze stap in inches, als dat is makkelijker voor u om te visualiseren. Geef 2 op in de waarde van de X-as in stap 20 een 2 inch breed model. Zorg ervoor om te onthouden welke eenheid schaal gebruikt u bij de stap, zodat u die info opnemen kunt bij het uploaden van het bestand voor het afdrukken.
21) Opslaan! Kies in het menu Bestand -> Exporteren Mesh als
22) van het dropdownmenu Kies STL-bestandsindeling en sla het bestand op. Misschien ook zet het met al die andere bestanden die we hebben het creëren van.
23) Gedaan. Tijd om over het hoofd te Shapewyas, Ponoko of telefoon omhoog uw cool vriend die haar eigen 3D-printer heeft.
Deze stappen zijn aangetoond in deze video, vanaf ongeveer 19:20