Stap 2: Het creëren van een 3D Mockup
Ten eerste moest ik een mockup voor een guitarbody in 3D. Op deze manier kon ik werk niet-destructief en ideeën snel krijgen! In het proces van zoeken naar een goede referentie foto vond ik de metingen voor een Telecaster-guitarbody. Het is gemakkelijk te vinden, net Google het. Technische tekeningen kunnen u ook helpen bij het maken van de 3D-versie van het lichaam. Het toont echt de holten van de gitaar enz. Goed spul! Deze metingen werden later nodig voor wanneer ik uit mijn uiteindelijke model zou maken. Meer daarover later.
Ik gemodelleerd het lichaam van een Fender Telecaster van referentie foto's die ik online gevonden. Ik zal niet ingaan op de modellering zelf hier, dat valt buiten het bestek van deze tutorial. U kunt het in een 3D model pakket u zoals (Modo/Rhino/3DS Max/Maya/Zbrush enz). Net als ik aan het werk in Zbrush om redenen die later duidelijk zullen worden. Nadat ik had het lichaam, ik snel gemodelleerd (niet gedetailleerde) sommige tijdelijke aanduidingen voor de scratchplate, knoppen en besturingselementen, pickups. Dit is noodzakelijk om een goed idee van zijn spullen te zetten later.
Zoals u op de foto hier zien kunt, ik maakte een paar gaatjes en het al vol met objecten. Ik realiseerde me dat ik zou hebben veel controle over de specifieke shapes ik gezocht op mijn gitaar, omdat ik van plan dat te doen in een graphicseditor (zoals Photoshop/GIMP). Dus in plaats daarvan maken de shapes voor mijn gitaar in Zbrush en duidelijk gemaskerde alles op de bovenkant van het lichaam, afstand van de rand houden en werken rond de knoppen, pickups, scratchplate. Ik omgekeerd dat gemaskeerd en alles een beetje terug geduwd in het lichaam. Nu heb ik grote holte in mijn 3D-guitarbody waarin ik objecten kan invoegen, maken deze diepte hebben we gesproken over.