Stap 7: De Code, deel 2
In deze stap, ik zal snel het behandelen van de methoden die worden gebruikt om gegevens te verkrijgen van de controller. Ik vertelde u de theorie in de vorige stap, maar nu ik lay-out zal de werkelijke functie-aanroepen.Ik denk dat ik een beetje van deze code van dit instructable. Niet helemaal zeker al.
Er zijn drie methoden voor het controleren van de input van de controller:
Buttons()
Strobe()
shiftin()
De methode buttons() stelt eerst een terugkeer variabele en een plaats teller. Het dan flitsers (met behulp van strobe()), en treedt een for()-lus. In de for-lus, het leest en slaat de gegevens die een beetje op een moment met behulp van de shiftin() methode en bitsgewijze operatoren.
De methode strobe() is vrij eenvoudig. In principe stelt enkel de strobe pin te hoog, dan onmiddellijk terug naar LOW. Vrij eenvoudig materiaal. Dit vertelt de controller om te beginnen met het overbrengen van gegevens.
De shiftin()-methode daadwerkelijk leest de gegevens. Het neemt de gegevens uit de data pin, dan schakelt de pin klok, die de controller voor het verzenden van de volgende bits vertelt.
Gebruikt slechts deze drie methoden, u kunt het lezen van de staat van de controller. U moet nooit moet direct bellen strobe() of shiftin(). Op een laatste opmerking, als controleren om te zien als een knop wordt ingedrukt, hebt u 2 bitsgewijze operatoren gebruiken. De ~ (tilde) is een bitsgewijze niet en keert de gegevens dan de & controleert de vs staat welke gewenste knop ingedrukt.