Stap 2:
Voor dit project zal ik de details in Zbrush model. Ik maakte een basemesh in Modo want ik vind het een beetje makkelijker te maken een snelle en nauwkeurige grootte model in dit programma. Natuurlijk kunt u wat 3D-pakket dat is daar, maar voor deze baan vond ik Zbrush een snelle manier om iets te creëren. De foto's die u ziet zijn van Zbrush. Ik kan niet gaan in de diepte en lengtes met hoe model in Zbrush, dat is een heel ander project en er zijn zeker betere mensen daar die fatsoenlijke tutorials daarover hebben ;-) Ik geef mijn eigen mening en tips over hoe ik deze maakte, ik hoop dat u begrijpt.
In Modo maakte ik een mockup van 20cm in hoogte, net een doos eigenlijk. Ik vervolgens (bijna als tracing) het opsplitsen in de secties die u op het beeld zien kunt, en ik zorg ervoor dat het allemaal symmetrisch is. Dus nu heb ik een fatsoenlijke basis om vanuit te werken. Ik dit niet exporteren naar Zbrush voort te zetten van het ontwerpproces. ZBrush is heel graag iets met klei beeldhouwen. Een Wacom-tablet is erg handig voor dit doel, maar het kan ook worden gedaan met een normale muis al, maar werken met een tablet is intuïtiever en gevoelige in mijn mening.
Eenmaal in Zbrush verdeel ik het model tot een paar miljoen veelhoeken. ZBrush is uitstekend in de behandeling van miljoenen veelhoeken met gemak en ik moet dat veel om het detail in (pictogrammen, tekeningen enz). Als u dat niet doet krijg je rafelige randen en het ziet er verschrikkelijk. Maak je geen zorgen, wanneer we klaar bent met het modelleren we het polygoon-telling zal terugbrengen.
Om de kleine details op het object te krijgen kun je meerdere manieren; u kunt model/beeldhouwen ze met de hand of bijvoorbeeld maskeren de details, ze omkeren en extruderen van hen naar buiten. Het is een gemakkelijke en snelle proces om dingen snel gedaan te krijgen. Met de meeste van de pictogrammen op het bovenste gedeelte van het standbeeld, ik hen van een foto in een graphicseditor over getraceerd en vul deze schetsen met wit. Maak ik een zwarte achtergrond een nu ik heb een zogenaamde "Alpha" of stencil die ik in Zbrush gebruiken kan. De witte kleur is hoog en zwarte slinkt. Deze manier u kunt nauwkeurig vormen tekenen en extruderen hen of andere dingen mee te doen.