Stap 2: Ontwerpen van je raket
Eerst, ga naar deze site. Deze Java-applet is ontwikkeld door de NASA en is de eenvoudigste hulpmiddel om te gebruiken bij het ontwerpen van een raket. Om de modeler-software gebruikt, moet u het downloaden van de applet. Scroll naar de pagina beneden een klein beetje en moet er een gele knop lezing "Applet downloaden" op de linker kant. Dit zal u linken naar deze pagina. Vervolgens na de instructies op de pagina, download het .zip-map. Zoek de .zip-map in uw bestanden en unzip de map. Wanneer u naar de eerste pagina terugkeert, moet de RocketModeler applet kundig voor stormloop in uw browser.
U wilt wellicht wijzigen sommige beveiligingsinstellingen zodat de applet uit te voeren, en als u problemen heeft de site ook doorloopt u dit. Ik gebruikte RocketModeler III 1.2 h, maar er zijn andere versies beschikbaar. Als u problemen hebt met het verkrijgen van de applet om te werken op uw systeem kunt u proberen met behulp van de vorige versies.
Zodra u RocketModeler omhoog en draait hebt, moet u eerst de optie "Vaste" brandstof in de rechter bovenhoek van de applet. Vervolgens ga je gang en beginnen te spelen met de instellingen om te zien hoe verschillende parameters wijzigen de prestaties van de raket. U kunt schakelen door middel van het ontwerp, de brandstof, het Pad en lanceren van pagina's met behulp van de knoppen in het midden van het venster. Op de pagina ontwerp kunt u door de menu's voor de verschillende onderdelen met behulp van de tabs aan de bovenkant van de raket schematische in de linksboven. De instellingen die ik gebruikte kunnen worden gezien in de beelden. Ik veranderde de lengte van de neus tot 4 inch, en de dikte van de kegel veranderd naar 1/16 inch karton aan de dubbele-manila gelaagdheid van de raket kegel. Dan veranderde ik het recovery system aan een parachute 1 ft. Op het tabblad Hoofdtekst (ik verliet de nettolading alleen) ik veranderde het materiaal naar 1/64 Manilla, en verhoogd de lengte tot 17,5 inch. Ten slotte, op het tabblad vinnen ik veranderde het materiaal 1/64 Manilla, het zoeken in op 0, de lengte tot 4 inch, de L.E. hoek (toonaangevende) tot 60 graden en de hoek van de T.E. (trailing edge) op 0. De breedte van de lamellen automatisch uitgelijnd op 2.309 in, de parameters gegeven.
Druk op de "GO" knop in het midden van de pagina en vervolgens overschakelen naar de pagina van de brandstof. Denken dat ik zou worden met behulp van een grotere motor, ik koos voor een motor C6-7. Hit "GO" voor de pagina van de brandstof, en hetzelfde geldt voor het "Pad" pagina. Op de pagina "Lancering" hit "Fire", en de animatie van uw rocket's lancering zal spelen. De applet levert u vervolgens met de theoretische hoogte en snelheid grafieken die je raket zou produceren. U kunt terug gaan en spelen met de instellingen totdat u uw gewenste hoogte bereikt. Zorg enkel ervoor terug te gaan door elke pagina ontwerp, brandstof en Pad en druk op "GO". Voor sommige reden de applet zal niet toestaan dat u lanceren je raket, tenzij u hiertoe vóór elke lancering.
Zodra u klaar met uw ontwerp bent, kunt u markeren van de afmetingen van je raket en overgaan tot het bouwen van je raket.