Stap 6: Meer script - Mario
Voor deze volgende scripts zal ik niet gaan in enorme diepte met de scripts als het duurt te lang, dus ik droevig ben als u niet volledig begrijpen, maar u kunt gewoon stuur me bericht of post een reactie en ik proberen zal te helpen.
Ik eerste script, we maken is wat ik noem 'de beginnende script' omdat alles in principe op het berust. Dit is de bovenste linkerhand script. In dit we reset alle onze variabelen, onze uitgangspositie voor Mario ingesteld, van onze omvang en onze kostuum kiezen. Wij herstellen timer, set scroll x 0, en ook instellen springen (een nieuwe variabele die u moet maken). Nu je knoeien met uw Mario's posities moet, zodat hij staat boven de rand is zien en ook hoger dan uw eerste vloer is. U wilt ook zijn dimensionering nauwkeurig, dus niet te groot en niet te klein.
Het volgende deel is het verkeer van Mario. Voor links en rechts, verwijzen naar het midden van de bovenste script en het script onder die ene. In feite is wat er gebeurt telkens als u op de pijl-rechts of de pijl-links die Mario in die richting beweegt. Hij verandert echter ook zijn kostuums te maken het eruit loopt zijn. U moet dit doen 0.1 tweede intervallen of sneller, betreffende als u hem wilt te joggen of sprint. U kan ook merken dat Mario zelf niet lopen of naar links of rechts gaan, maar de vloer om hem heen doet. Dit is waar de scroll x komt in het spel. Zo wanneer u druk op de pijl-rechts, de scroll x wijzigingen in totaal door -20, verplaatsen van de Bevloering met -20. Dit geeft effectief de indruk dat hij beweegt.
Volgende halte is wanneer hij springt. Kijk naar het middelste script aan de linkerkant. Eerst richten op de herhaling tot sprong = 130. Dit is louter aan hoe u wilt dat uw spel als en wijzigen afhankelijk van hoe u uw spel, maar ik stel voor het houden van hetzelfde 'verandert y door 10' en 'jump verandering door 10' daar zoals het is de beste manier om Mario springen. Dus is hoe het script werkt dat wanneer de pijl-omhoog wordt gedrukt, Mario sprongen omhoog door 130, dan zijn y-waarde afneemt totdat hij de vloer raakt. Dit is waar de kleur die je op de bovenkant van uw vloer in spel komt. Zo stelt u de 'ontroerende kleur' op je kleur die u kiest.
Dus u bent springen rond en dan val je in een gat. Wat voor werk doe je? U start het niveau opnieuw. Opmerking Dit kan waar u leven implementeren in je spel, maar de straf in mijn spel is dat u opnieuw het niveau, maar de timer nog steeds rollen. Als je kijkt naar het midden van de juiste script kunt u zien als je de kleur bruin raken, opnieuw op te starten. Hoe u opnieuw opstarten is door het optimaal benutten van uw scripts van uw eerste script. Er is een betere manier om het te doen, doordat het die als Mario beneden een bepaalde waarde van y gaat, en dan je herstart.
Mijn onderste 2 scripts zijn niet heel groot, maar zeer belangrijke dingen doen. De een speelt een klassieke Mario tune terwijl het andere begint de timer wanneer u de eerste munt, in mijn geval sprite 6 raakt. Deze timer stopt zodra je hebt bereikt een bepaald punt, wanneer ' scroll x =-1800'. Dit heeft te maken met de vloer. Je hebt misschien gemerkt alle van de 'herhaling' en ' wachten tot scroll x =-1800'. Dit heeft te maken met hoeveel u verdiepingen hebben. Ik had 5 verdiepingen, 2 het zelfde (het begin en het einde). Je moet knoeien met uw scroll x waarde totdat je de beste keuze voor uw script. Wat gebeurt er wanneer uw scroll x krijgt te-1800 het script op de bovenste rechts begint te werken, terwijl alle andere scripts stoppen.
Wat dit script doet is dat het Mario pakt in het centrum van het scherm, en dan hij omhoog springt. Zie mijn script voor meer informatie.
Ik heb besloten om toe te voegen mijn spel hier voor u om naar te kijken. Het is in een 'sb' formaat en vereist van kras te bedienen.
Dat is het einde van dit instructable. Ik hoop dat u vond het interessant en bood genoeg info dat u om uw eigen spel te maken, maar niet genoeg voor u om het te kopiëren precies omdat als ik dat deed, dan zou u nooit leren van hoe toe te passen zelf. Bedankt voor het lezen van het, ik hoop dat je genoten. Als u gelieve stemming voor mij, maar als u niet me vertellen waarom het in de commentaren.