Stap 5: modelleren
In uw 3D-software die u wilt zoeken de functie verplaatsen geometrie met behulp van de dieptetoewijzing die u zojuist hebt gemaakt. In feite zal u duwen veelhoek geometrie anders veel afhankelijk van de waarde van de corresponderende pixel in de dieptetoewijzing. Een pixel is wit het zal worden geduwd te zootje, grijs minder als zwarte helemaal niet, in het einde maken van een vrijstelling van het gezicht die u hebt aangebracht.
Dit kan worden gedaan anders in verschillende software, in Autodesk 3ds max heet verplaatsen (het is een modifier), in Rhinoceros 3D het heet heighfield, maar kan verschillende dingen in andere programma's worden genoemd. Sommige programma's, zoals Solidworks, die niet een gemakkelijke manier om deze functie te vervullen.
Zodra het wordt gedaan en u de dieptetoewijzing geknepen hebt zodat de verlichting van uw gezicht ziet als het eruit moet u kunt model van de rest van de munt eromheen en gaat u naar de volgende stap.