Wat is een maken uw eigen avonturenspel?
Hebben u ooit flipping is door middel van een tekst boek op school en aan de onderkant van een pagina het zegt "wenden tot pagina 36" of iets, dan ga je naar die pagina en het vertelt u te wenden tot een andere en zo verder? Dat is een zeer vergelijkbaar concept. Er zijn Maak uw eigen avonturenboeken daar ook. Het basisidee is dat je een personage in een verhaal en op elk evenement u wat kiezen te doen die zal veranderen wat er gebeurt. Meestal zijn er een paar verschillende keuzen. Een voorbeeld zou kunnen zijn:
Once upon a time was er een kleine stad waarin alle burgers obsorbed in het lokale weer forcast werden. De gewone uitziende weerman sprak in de camera met een betrokken expressie, kondigen de naderende storm. Hoewel de storm slechts een categorie een orkaan was, de hele stad in paniek! Elke laatste kleine minded, easliy bang burger hun verstand verloren... letterlijk! Voer Terry, Mind Wrangler Extraordinaire!
Valkuilen te vangen de geesten
Gebruik de lasso u gunstig in de buurt vindt
Trek een pijp en speel wat muziek om te temmen de geesten
De lezer/speler zal dan kiest u een optie en worden gepresenteerd met een nieuwe scène en nieuwe opties. Soms is de optie een doodlopende weg en je wordt gedwongen terug naar de vorige opties. Soms de optie is een dodelijke keuze en u voldoet aan uw ongelukkige ondergang en hebben om opnieuw te beginnen. Soms krijg je niet zelf kiezen en moet een dobbelsteen of flip een munt om te bepalen van het resultaat.
Met HTML kunt u een basispagina-sjabloon die u kunt herhaaldelijk gebruiken en gewoon de gegevens binnen de code te wijzigen zonder te hercoderen. Dit is echt heel eenvoudig. Kun je de keuzes koppelingen naar nieuwe pagina's zodat de speler kan alleen de optie hij/zij wil en ga direct naar het volgende deel van het verhaal.