Stap 6: Aselecte getallen (niet inbegrepen)
Gemaakt door: Samuel Rohatynsky
Deze module niet was opgenomen in het project, maar in plaats van speler 1 kon worden geïmplementeerd.
De Random Number Generation (RNG) wordt afgehandeld door een gemodificeerde Linear Feedback Shift Register. De nummer generatie is niet echt willekeurig, wordt slechts pseudo-willekeurige, maar net zo goed werk voor de doeleinden van dit project pseudo-willekeurige getallen.
De ingangen van de RNG-module zijn als volgt:
-Een getal van 22 bits die als de gegevens die fungeert moeten worden gerandomiseerde
-Het nummer kan worden ingevoerd via een noise generator of schakelopties te starten en dan achteraf de output van de module kan worden gebruikt als de nieuwe input.
-Het nummer van de huidige ronde van het spel
-Het huidige nummer van het niveau van het spel
De uitgangen van de RNG-module zijn als volgt:
-A randomized 22 bits getal.
Deze module werkt bij polynomiale vermenigvuldigen. Door te vermenigvuldigen met bits door de macht van andere stukjes vele malen, ontstaat een zeer zeer lange reeks. De dezelfde "zaden" of startende aantal ingangen zal maken dezelfde volgorde, maar de volgorde kan echter worden onderbroken door rondes en niveaus te wijzigen of door te verliezen op het spel.
Een extra module neemt deze 22 bits input en gebruikt het om het maken van een vector die negen 2 bits getallen bevatten. Vervolgens wordt deze vector output en doorgegeven aan de rest van het project.
De volledige willekeurig nummer generatie code kan worden gedownload van deze pagina.