Stap 3: Alle van de benodigde bestanden maken
Het downloaden van een sjabloon een hebt gemaakt voor u om te gebruiken. Download link hieronder. Plaats het bestand in de map 'Inhoud' in de map met de titel de naam die u eerder hebt gekozen. Open het bestand met de teksteditor van je keuze en vervang YourNameHere met uw naam. Opslaan en sluiten.
Vervolgens maken we de .kon-bestand dat het hoofdbestand dat de widget wat is vertelt te doen. Het .kon bestand is gewoon een XML-bestand met de extensie hernoemd. Download dit bestand van elementaire widget.kon en plaats deze ook in de map 'Inhoud'. Opnieuw, open up van het bestand met een teksteditor. De eerste regel geeft aan dat het bestand een XML-bestand dat is gemaakt is met de UTF-8 codering. De volgende tag toe te voegen is de tag widget; < widget >
Vervolgens declareert u uw instellingen, zoals debug; < instellingen >< instelling naam = "debug" value = "on" / >< / instellingen >. Nu bent u klaar om toe te voegen uw vensterelementen; < Venster >. Widgets hebben meerdere objecten die bepaalde dingen doen en hebben bepaalde eigenschappen. Bijvoorbeeld het tekstobject, < tekst... / >, maakt tekst. Hier zijn een lijst van enkele van de eigenschappen van het object text:
-naam (zelf-explanitory)
-venster (afgeschreven)
-gegevens (tekst weergeven)
-kleur (zelf-explanitory)
-grootte
-font
- hOffset (a.k.a x)
-vOffset (alias y)
-breedte
-hoogte
Met dat gezegd, laten we beginnen met coderen. Voeg de volgende code naar het bestand kon, in de tags < Venster >:
< tekst >
< naam > myText < / naam >
< gegevens > Hallo wereld! < / gegevens >
< kleur > blauw < / kleur >
< font > Arial < / lettertype >
< grootte > 18 < / size >
< uitlijning > links < / uitlijning >
< vOffset > 25 < / vOffset >
< hOffset > 2 < / hOffset >
< / tekst >
In het Engels zet dit een text-object myText, waarin 'Hello World!' in het lettertype Arial, de kleur blauw en grootte 12 genoemd.
Sla het bestand kon, en ga verder met stap 4.