Stap 2: 3D-Model manipulatie
Na het werken met dit is een paar keer nu stel ik voor echt je best doen om een 3D-model van goede kwaliteit uit 123D vangst, het moeilijk om het gezicht vorm correct daarna.
Wij zullen eerst de MeshMixer (im ' using meshmixer 07 update 3) gebruiken om opruimen van het model en alle oppervlakken gladstrijken. Dit programma is zeer makkelijk te gebruiken. Houd de ALT-toets om de weergave te wijzigen. Selecteer de extra onderdelen in het model met de ' en teken een lus rond hen. Druk op x om te schrappen. Als u eenmaal de extra dingen die verwijderd kunnen wij glad of wijzigen van het gezicht. Bekijk de foto's hieronder, zij zal dit proces te doorlopen.
Gewoon de gladde functie kiezen en beginnen met het veranderen van het model. U kunt de grootte en de sterkte van de smoothing pad wijzigen. Gewoon spelen met het. Ik ben geen pro in dit, ik net gesold totdat het zag er ok. Ik zou suggereren met behulp van de functie Vloeiend minimaal zoals teveel maakte mijn gezicht kijken nep.
U kunt ook toevoegen of aftrekken van materiaal. Voel je vrij om uzelf een neus baan. De bovenkant van mijn hoofd was verknald in mijn 3D-model, het was geen probleem omdat alles wat ik nodig had was het gezicht. Ik eenvoudigweg herverdeeld uit het model in die regio. De rest zal krijgen afgehakt.
Ten slotte, in meshmixer update 07 3, er is een optie om een vliegtuig te verminderen. Verplaatsen totdat alleen het gedeelte dat u voor het masker wilt blijft. De foto's hieronder zal deze stap duidelijk maken.
Nu hebben we het 3D-model voor de schimmel. Dit als een .stl bestand exporteren zodat we de gcode voor de CNC mill kunt genereren.
Alternatieve methode
Hier gaan we gebruik 'zeshoek 2' die beschikbaar voor vrije download uit DAZ 3D is. Wij kunnen ook punten selecteren en verwijderen uit de extra dingen.
Importeer het bestand .obj. U kunt het model met de opties aan de onderkant van het scherm roteren. Klik op het model en klik vervolgens op 'Selecteer punten (F4)' kunt u nu kiezen uit de extra onderdelen van het model en verwijderen van hen. Het is gemakkelijker overstappen op de Lasso (net onder de knop 'auto select'. Klik met de rechtermuisknop aan het vestigen van een lasso. Druk op 'verwijderen' om te verwijderen van de punten.
Ik verwijderde de meeste alles maar mijn gezicht (en een beetje extra). Vervolgens voegde ik een doos (3D primitieven -> Cube) en het verplaatst (Klik op de kubus en wijzig de eigenschappen aan de rechterkant) totdat het de juiste hoeveelheid van mijn gezicht voor het masker afgehakt. De twee delen gescoord dan samen met een oppervlak Boolean toevoeging (oppervlakte modeling -> Boole-bewerking). Selecteer het object en selecteer vervolgens de Boole-bewerking. Klik nu op de kubus. Geef het een moment om te werken. Een rare toevoeging kunnen geschieden, maar zoeken in de eigenschappen aan de rechterkant, ziet u een stelletje cirkel en pleinen met verschillende blauwe gebieden. Hiermee wordt de werking van de verschillende opties. Ik koos voor de normale toevoegen functie (alle blauw), zodat het houdt alles.
Dit maakte een mooie vlakke onderkant. U kunt nu de doos onderdelen verwijderen, of laat ze in de CNC toepassing afhankelijk. Nogmaals, als een .stl-bestand exporteren.
Andere Software
Enige andere software (zoals Blender of de Autodesk 123D apps) die u toelaat om het manipuleren van 3D-modellen zal waarschijnlijk kunt deze stap ook doen.
In de volgende stap zullen we het gewijzigde 3D-model converteren naar gcode voor CNC'ing.