Stap 3: g-code generatie
dit snel gaan
goto hier
goto hier
goto hier
...
en zo verder.
Eenvoudige dingen.
Soms is het echt leuk om een eenvoudig programma dat doet het één ding dat u nodig hebt om te doen het perfect. Freemill kunnen we lezen in een .stl file te genereren van de gcode te snijden uit een oppervlak. Perfect. Volg de wizard.
[Gedeeltelijk geladen]
Gewoon importeren de .stl-bestand dat u zojuist hebt gemaakt.
[Set snijden richting]
U kunt knippen van de bovenkant of de onderkant. Ik wilde maken van een mal van gips, dus ik te kiezen ben om te snijden vanaf de onderkant.
(Als uw object wordt bewogen vreemd hebt u te wijzigen die in de 3D modeling software. In de zeshoek 2 die kun je gewoon de gedeeltelijk geladen en vervolgens de eigenschappen om te lijnen met de as wijzigen)
[Create voorraad Model]
Materiaal toevoegen aan de kant als u wilt, ik ga niet.
[Set afscheid vliegtuig]
Net deze stap overslaan voor nu. We gaan terug te komen.
[Stel Machine nul]
Ik ben het oppakken van de top. Ik wil de top worden op nul dus ik kan gemakkelijk schaal de g-code later.
Stap achteruit om [Set afscheid vliegtuig]
Ik ga hier een truc te trekken. Ik wil snijden helemaal tot op het vlak van de scheiding binnen de schimmel, maar niet buiten. We gaan u doet een kleine truc in Kladblok na deze stap, dus voor nu, het afscheid vliegtuig te stellen iets laag en zelfs. Op zal uiterlijk vertoon Z Max = 0. Wij willen op deze manier. De kanteling van de vliegtuig afscheid omzetten -2,0 (het niet leuk vinden als u typt - eerste. Type 2.0 en voeg vervolgens het - teken).
[Maak/Select Tool]
De afmetingen van uw snijgereedschap input. Nu voorzichtig, ik denk niet dat dit controleert voor bits crashes. We moeten dit in gedachten te houden later tijdens snijden.
[Set Feeds & snelheden...]
Ingang van uw feed tarieven.
[Create machinale bewerking]
Ik geef de voorkeur te snijden langs de y-as, omdat mijn CNC werkt beter op die manier. U kunt dat doen, maar u zou willen. Stel de afstand in stepover. Een kleinere afstand krijgt u betere resolutie, maar het duurt een lange tijd. Dat is natuurlijk het aardige ding over CNC, u kunt laten nemen een lange tijd en een dutje of een broodje eten.
Ook, juist nu dit model is niet goed worden geschaald. Ik wil het even groot als mijn hoofd worden. I 'm gonna de schaal met een opdracht van de g-code later wijzigen, maar het is belangrijk op te merken dat de afstand van het snijden te zullen worden geschaald.
[Na operaties]
Als er een postprocessor weet dat beter geschikt voor u is, kies die. Ik gebruikte enkel Mach3-Inch. Klik op de 'Post' om de g-code te genereren.
G-Code tweaks
Zoals eerder gezegd, willen we deze g-code in Kladblok te wijzigen. Ten eerste, ik heb verwijderd uit de extra dingen aan het begin. Ik heb geen spindel controle of iets dergelijks. Alles wat die ik nodig hebt zijn de goto en voeden van de snelheid opdrachten (G00, G01, F). Er zijn ook een paar aan de onderkant, maar die niet uit (verwijderen als u wilt).
Nu, wordt stiekem, ik het afscheid vlak onder het deel op een mooi zelfs-2,0 ingesteld. Als u het gcode bestand in Kladblok opent, ziet u opdrachten zoals ' Z-2.000'. Wij gaan al degenen te Z0.000 zo wijzigen dat het niet rond het object knippen. Ga naar bewerken -> vervangen en Z-2.000 schakelen (of welke diepte die u gebruikt) naar Z0.000 (of wat u wilt uw bovenvlak te zijn).
Bingo, we verlost van die extra snijden. Er zijn twee andere regels die moeten worden verholpen. Aan het begin en einde de code it's gonna een lage Z-waarde. Veranderen die Z0.000 ook.
Nu we de g-code hebben al klaar om te gaan. Laat de slinger van de CNC.