Stap 2: Planning (verhaal/stijl)
Een naam is een belangrijk ding om te kiezen. Ik koos slecht, plukken "Verdediger" als mijn eerste naam. 4 maanden later vertelde iemand me dat "googlen defender.exe produceert een virus." Ik heb vervolgens de komende paarmaanden besluiten of om de naam te wijzigen. Het was een grote taak, zoals heb je voor re-merk alles, van script headers naar posters forum draad titels aan de namen van het domein van de website. Zo plukken een naam die mensen vertelt over het spel, niet dubbelzinnig, dan, Google om te zien als het is genomen door een ander bedrijf, of vertegenwoordigt iets u niet wilt.
Je moet ook verzinnen een verhaal tijd.
Zorg ervoor dat je het verhaal-lijn geloofwaardig en gedetailleerde. Het is de basis voor alles wat later in de wedstrijd. Zodra u hebt ingesteld een verhaal, niet wijzigen, tenzij er sprake is van een ernstig bezwaar voor het. Het is niet helemaal zo slecht om als de naam te veranderen, maar het is nog steeds een poging.
Het creëren van een consistente stijl is nogal belangrijk. Niemand zou dromen van het mengen van 16 x 16 pixel texturen met zeer goede 3D-modellen, simpelweg omdat het effect zou zo raar. Hetzelfde geldt voor de kleinere dingen. Kies een algemene stijl en verstrekken dit een concept-kunstenaars. Stijlen kunnen dingen zoals:
- Donkere industriële
- Post-apocalyptische
- Verhaal vrij
- Cartoon
- retro-futuristische
- gedateerd
Wanneer je de ontwikkeling van maken zeker de menu's, modellen en texturen weerspiegelen dit, anders het resulterende spel past niet samen mooi.