Stap 3: Gedetailleerde Planning
Eén daarvan was het archiveringssysteem.
Wanneer u een spel koopt ziet u niet honderden beelden, texturen en geluiden in dezelfde map als het uitvoerbare bestand. Eerder zij worden netjes gesorteerd in mappen met zinvolle namen als "Texturen" of "Sounds" dit van plan is de sleutel tot goed ontwikkelen. Zoals overweegt hoe je modellen van gegevensbestanden in de spelbestanden.
Specifiek en maken van een document dat dit duidelijk aan teamleden communiceert. Neem een kijkje op mijn blad om te zien wat die ik ging in. Dingen als:
- Mapnamen
- Bestandstypen
- Inhoud van gegevensbestanden
U kunt ook het plannen van een tijd-lijn, maar ik zou adviseren te wachten tot je goed in het project bent. Er is niets erger dan moetend haasten om te voldoen aan een dode-lijn, en later teruggaan en repareren van een programmering botch-baan. Vrijwel alles duurt langer dan je denkt. Ik had gepland om mijn spel te worden afgewerkt in ongeveer een jaar, nu, op haar tweede verjaardag komen, er is nog steeds vrij een beetje worden gedaan (maar het einde is in zicht).
Ook plan van communicatie met uw teamleden. IRC is een goed systeem, zoals is bestand-synchroniseren met een systeem zoals dropbox. Opzetten van een website is een goed idee over nu.
De volgende drie stappen moeten gebeuren op ongeveer hetzelfde moment. Met u doet de derde, zoals stukjes van de andere twee worden uitgevoerd door anderen.