Stap 9: torpedobootjagers
Ons spel zal zo een side scroller, wij zullen één onder de scène aan het vangen van vallende voorwerpen (zoals de speler) en één offscreen naar links om het schoon te maken iets dat al met verschoven heeft plaatsen.
Begint met het maken van een quad. Klik GameObject--.een andere maken--> Quad. Verandering haar transformatie kunnen x -25 en y op 0. Stel de schaal transformeren zodat X 1 is en y 25 is.
Naam opgeven voor de quad object een cool, zoals vernietiger de Mesh Collider-onderdeel verwijderen en toevoegen van een vak collider 2D, maar dit keer controleren het vak gemarkeerd "Trigger Is".
Ook het toevoegen van een rigidbody 2D, maar stel de schaal van de zwaartekracht in het Inspector-venster op nul.
In het Project werkgebied, open de map Scripts, en een nieuwe C# script toevoegen, noem deze Destroyer. Dubbelklik erop en open Monodevelop.
Voer de volgende code in het nieuwe script en bewaar het.
Sleep de Destroy-script naar de Destroyer-object.
Nu Klik met de rechtermuisknop op het Destroyer-object in de hiërarchie-venster en selecteer dupliceren. Wijzigen van de transformatie van de nieuwe Destroyer op positie x = 0, y = -15 en de schaal tot en met x = 50 en y = 1.
Als u uw spel nu uitvoert, en lopen uit het platform (Vergeet niet, er is een onzichtbare barrière aan de linkerkant), het moet pauzeren het spel en brengt u terug naar de editor.
We zullen vaststellen dat in een latere stap.
Het laatste ding om te doen met onze Destroyer-objecten is dat ze kinderen uit het camera-object, als we hen volgen willen of zij veel niet doen helemaal zal zal. Om dit te doen, selecteert u deze en sleept u deze naar de hoofdcamera-object.