Stap 14: Bommen weg
Maak een nieuwe lege doel van het spel, en noem deze bom. In de map van de sprite, vinden de bom sprite, open het en het toevoegen van het eerste frame te bombarderen. Aanpassen van de schaal van de transformatie tot en met X = 0,5, Y = 0,5.
Voeg een cirkel collider 2D en verandering het heeft schaal en positie om er goed uitzien. Wij willen de bommen vallen, dus zullen we ook naar een rigidbody 2D, dat onderdeel ook toevoegen.
Ook moeten we een Animator aan controle van onze staten bom, dus voeg dat ook. Schakel Root-Motion toepassen en vink het vakje van de natuurkunde animeren in het itemvenster.
Open het venster animatie, zorg ervoor dat u nog Bomb_0 van bom nog steeds is geselecteerd. Een animatie toevoegen en noem het bombidle, dit zal leiden tot een nieuwe standaard staat in onze Animator. De eerste 3 frames van het blad van de sprite (slepen en neerzetten) gebruiken en dan de framesnelheid te verminderen door het monster daalt tot ongeveer 20.
Maak een andere nieuwe clip, noemen dit een bombexplode en gebruik van de overige frames van het blad van de sprite bom. Nogmaals, verminderen de framerate tot ongeveer 20.
Onderaan in het venster van de Animator, creat een overgang van bombidle naar bombexplode, laat de voorwaarde voor afrit tijd en wijzig de waarde 5,00. Dit betekent dat onze bom blijft inactief (fuse verlicht) gedurende 5 seconden voor het wisselen van Staten om te ontploffen.
Een derde animatie in het venster animatie maken, noem het bombdead en laat het leeg. In de Animator, maak een overgang van bombexplode naar bombdead.
Maak een nieuw script genaamd bom in de scriptmap van uw.
Sleep ten slotte het bom-script in uw bomb_0-object.
Een kleine ding dat ik bijna vergeten, is aan de hand van de tag als hand. om dit te doen, selecteer uw hand-object in de hiërarchie venster en klik vervolgens onder tag, selecteer label toevoegen. Maak een nieuwe tag op element0 met de naam hand, dan met uw hand-object dat is geselecteerd, veranderen de tag bij de hand. Ook wijzigen de objectcode van de penciltip bij de hand.
Probeer het spel uit te voeren, de bom moet neerzetten, ontploffen en neem uit de navigatiebalk. (afhankelijk van natuurlijk waar u hebben geplaatst het)