Stap 16: Platforms(or doodles)
10 nieuwe prefabs met de naam doodle1 al op doodle10 maken.
Maak een nieuwe lege doel van het spel, geen behoefte om het te noemen.
Open de map sprites en de doodles blad zoeken, openen en selecteer het eerste doodle. Sleep het naar het lege doel van het spel in het venster van de hiërarchie.
Toevoegen van een vak collider 2D ernaar in het itemvenster, dan spelen met de omvang en de midden te krijgen zitten mooi op de doodle. Vergeet niet, dit is wat Robot zal worden landing op.
Open de map van de Prefabs/Doodles met de lege prefabs daarin, en sleep vervolgens de nieuwe GameObject in de prefab doodle1.
Nu, in plaats van herhaling van dit hele proces, ga terug naar de map van de sprite, grijpen de volgende doodle, en sleep deze naar de Sprite Renderer component van het spel-Object, passen de positionering van de collider en zet het in de volgende doodle prefab.
Herhaal dit voor de resterende doodle prefabs. Zodra ze worden allemaal gelogd als prefabs, kunt u de GameObject die we gemaakt om ze te maken.
Nu een BombSpawn object onder onze hoofdcamera dupliceren, en het scherm naar rechts verplaatsen. Geef het een nieuwe naam in het itemvenster, zoiets als DoodleSpawn.
Sleep vervolgens elk van de nieuwe prefabs naar de parameter Obj van onze scriptcomponent. Sleep de eerste in element 0 ter vervanging van de bom, en de anderen op de kleine driehoek naast Obj toe te voegen aan de lijst.
Spelen met de min/max-parameter in het script-onderdeel wilt wijzigen hoe vaak ze worden gegenereerd. Het DoodleSpawn-object dupliceren en verplaats het omhoog als u wilt dat een andere set van niveaus.
Één ding dat ik zag terwijl spelen is dat Robots max snelheid te laag was, ik verhoogde het hierheen. Ga naar uw speler-object en de maxSpeed-variabele in de scriptcomponent aan te passen als u hetzelfde onderwerp vinden.